Breech pregnancies

Danish translation: sædefødsel

19:31 Oct 16, 2006
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / obstetrics
English term or phrase: Breech pregnancies
The translator's term is 'sæde graviditeter'? Sounds wrong to me.
logan
Danish translation:sædefødsel
Explanation:
or "barnet ligger i sædestilling"
Selected response from:

Alice Wolfe, DDS
United States
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4sædepræsentation
Lingua Danica
5 +4sædefødsel
Alice Wolfe, DDS


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
breech pregnancies
sædefødsel


Explanation:
or "barnet ligger i sædestilling"


    Reference: http://www.hvidovrehospital.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/Respons...
Alice Wolfe, DDS
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lone (X)
0 min
  -> tak Lone :)

agree  Lingua Danica: Sædefødsel er også korrekt (hvis det er fødslen der tales om)
17 mins
  -> Tak LD :-)

agree  Louise Nielsen
41 mins
  -> tak Louise

agree  NetLynx: Især 'sædestilling'.
5 hrs
  -> tak NetLynx

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
breech pregnancies
sædepræsentation


Explanation:
Man taler fosterpræsentationer, dvs hvordan fosteret ligger/præsenterer sig ved fødslen.
Ved sædepræsentation har fosteret hovedet opad, sædet nedad, bøjede hofteled og strakte knæled. Hvis et eller begge knæled er bøjet er det en sæde-fod-præsentation.
Det hyppigste er baghovedpræsentation. Sædepræsentation er en uregelmæssig fosterpræsentation (det er alle underkropspræsentationer) og giver øget risiko for komplikationer.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-10-16 19:56:48 GMT)
--------------------------------------------------

Kan bruges om fosterpræsentationen i graviditeten og ved fødslen.

Lingua Danica
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisbeth Mejer
19 mins
  -> Tak

agree  Christine Andersen: Det er, hvad der står i Baden & Pilegaards Medicinsk-odontologiske ordbog, så du kan stole på det.
26 mins
  -> Tak

agree  Suzanne Blangsted (X): her er det pr;sentationer og endnu ikke tale om fødsel
3 hrs
  -> Tak

agree  NetLynx: Du må jo vide det! :)
5 hrs
  -> Tak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search