late-breaking

Danish translation: debatmøde

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:late-breaking
Danish translation:debatmøde
Entered by: Randi Stenstrop

09:42 Jul 4, 2008
English to Danish translations [PRO]
Journalism / news release
English term or phrase: late-breaking
... will be presented during a late-breaking session at the ....
Randi Stenstrop
debatmøde
Explanation:
Du kunne måske bruge dette?

Ved "debatmøde" forstår man godt nok ikke umiddelbart, at det handler om nye forskningsresultater, men det kunne du så tilføje og f.eks. skrive "debatmøde om den seneste forskning på området" eller lignende, alt efter den yderligere kontekst, det optræder i.
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
Genialt - tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sidste nyt
Jeanette Brammer
3debatmøde
Mette Melchior


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sidste nyt


Explanation:
mest brugt i forbindelse med "news" men også i forbindelse med session

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-07-04 10:21:06 GMT)
--------------------------------------------------

Ja, det er jo så det sidste nye inden for forskningen. I ugeskrift for Læger har de valgt ikke at oversætte det:
"Novo Nordisk havde booket en late breaking session på den 6. Traumever-denskongres 2.- 6. marts for at præsentere resultaterne..."
På dansk kan jeg ikke forestille mig andet end "præsentation af banebrydende forskningsresultater" eller noget i den retning, men det er jo en anelse tungt.


    Reference: http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/UGESKR...
Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
debatmøde


Explanation:
Du kunne måske bruge dette?

Ved "debatmøde" forstår man godt nok ikke umiddelbart, at det handler om nye forskningsresultater, men det kunne du så tilføje og f.eks. skrive "debatmøde om den seneste forskning på området" eller lignende, alt efter den yderligere kontekst, det optræder i.

Mette Melchior
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Genialt - tak!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search