Cell Vectors

Danish translation: cellevektorer

10:56 Jun 25, 2008
English to Danish translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
English term or phrase: Cell Vectors
Nano-sized delivery agents that contain a fusion of powerful and proven anti-aging ingredients.

En eller anden form for teknologi, der bruges i hudplejeprodukter.
Line Maxwell
Danish translation:cellevektorer
Explanation:
"Den transportmetode man bruger til at få et gen ind i en celle eller en organisme, kaldes en vektor."

Selected response from:

Edith Goebel
Grading comment
Jeg endte med denne løsning. Så tak for det.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cellevektorer
Edith Goebel
3 +1Budbringere mellem cellerne
Jeanette Brammer


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cell vectors
Budbringere mellem cellerne


Explanation:
Er det ikke det, der står i teksten, at de virker som budbringere mellem cellerne?

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2008-06-25 11:27:19 GMT)
--------------------------------------------------

Man kunne også kalde dem udbringere eller leverandører til cellerne.


    Reference: http://www.phys.au.dk/~asgerk/Asger_Formidling_3.pdf
Jeanette Brammer
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pernille Chapman: Evt. "budbringere" (i anførselstegn), da det nok ikke er et almindeligt udtryk. Netordbogen har flg. definition af "vektor": bærerstruktur til at indføre gener i nye organismer. Det er nok lidt avanceret, men jeg tror, Jeanette er på rette spor.
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cell vectors
cellevektorer


Explanation:
"Den transportmetode man bruger til at få et gen ind i en celle eller en organisme, kaldes en vektor."



Example sentence(s):
  • http://www.bodybuilding.dk/artikler/doping/gendoping.php
Edith Goebel
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Jeg endte med denne løsning. Så tak for det.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Birgitte Hoffmann: Ja, det er korrekt.
1 day 10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search