synergic effect

Danish translation: forstærker hinandens virkning

08:47 Oct 26, 2005
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Cosmetics, Beauty / tricology
English term or phrase: synergic effect
jeg ville gerne oversætte det med synergieffekt, men har problemer med den korrekte danske brug og formulering:

Behandlingen består af 6 ampuller, som indeholder rent kildevand og en sammensætning af planteudtræk fra ...der med en synergieffekt påvirker hovedbundens talgproduktion og har en rensende og regulerende effekt...

Dette er en oversættelse fra italiensk og marketingssprog er ikke min stærke side. Er der nogen der samtidig kan anbefale en rigtig god dansk- eller synonymordbog? Det ville være nyttigt :)
Liset Nyland
Italy
Danish translation:forstærker hinandens virkning
Explanation:
Så kunne man skrive: ...sammensætning af planteudtræk fra ...De forstærker hinandens virkning og påvirker hovedbundens talgproduktion...

Synergieffekt bruges mest, når man taler om to firmaer, der går sammen og den slags. Det virker ikke rigtigt i denne sammenhæng, synes jeg.
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
Jeg har brugt denne løsning i dette eksempel og synergistisk effekt i andre. Italiensk kan sagtens indeholde sætninger på 10 linier, så er det godt at kunne dele dem lidt op.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3forstærker hinandens virkning
Jeanette Brammer
4 +2Se nedenfor
Randi Stenstrop
4synergieffekt
NetLynx


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
forstærker hinandens virkning


Explanation:
Så kunne man skrive: ...sammensætning af planteudtræk fra ...De forstærker hinandens virkning og påvirker hovedbundens talgproduktion...

Synergieffekt bruges mest, når man taler om to firmaer, der går sammen og den slags. Det virker ikke rigtigt i denne sammenhæng, synes jeg.

Jeanette Brammer
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Jeg har brugt denne løsning i dette eksempel og synergistisk effekt i andre. Italiensk kan sagtens indeholde sætninger på 10 linier, så er det godt at kunne dele dem lidt op.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: Efter min mening en elegant løsning, hvis man vil uden om 'synergieffekt' - evt. også 'indbyrdes forstærkende virkning', selv om det måske også ofte har en lidt negativ bismag - det skulle jo helst ikke virke som en ond cirkel!
2 hrs

agree  Dan Schioenning Larsen: Ja, det er en pæn omskrivning.
4 hrs

agree  Marianne Sorensen: siger det væsentlige og skaber lidt ro i en lang sætning
21 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Se nedenfor


Explanation:
..., der har en synergistisk effekt på hovedbundens talgproduktion og virker rensende og regulerende ...

Randi Stenstrop
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Haxen
1 hr

agree  Suzanne Blangsted (X)
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
synergieffekt


Explanation:
Jeg mener faktisk, at ordet har sneget sig ind også i mere almindeligt dansk. Stammer vist fra medicin, biokemi, biologi.

NetLynx
Meets criteria
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search