takeoff

Danish translation: automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:takeoff
Danish translation:automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen
Entered by: Lingua DK

19:34 May 10, 2012
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: takeoff
" Take off, sometimes spelled as "take-off" or "takeoff," is a part of the cost estimating process in the construction industry. Estimators use construction blueprints, either manually or electronically, and start "taking off" quantities of items they will need from those blueprints in order to prepare part of the estimate. Examples of possible take offs include the number of light fixtures needed in the building plan or the amount of wiring needed for the electrical work."

Men hvad siger man på dansk: PDF takeoff software
Lingua DK
Denmark
automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen
Explanation:
automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen

kilder:

Mængdeudtræk fra AutoCAD Architecture 2008
m-bysted.dk/.../Maengdeudtraek_fra_AutoCAD_A... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Den ønskede tegning, hvorfra man ønsker at lave sit mængde udtræk åbnes. 1) Herefter går man ind i ”Style Manager” under ”Format”. 2) Under ”Documentation ...

Udbud & tilbud og rådgiveren | Det Digitale Byggeri
www.detdigitalebyggeri.dk/.../udbud-tilbud-og-rå...
I Det Digitale Byggeri er det rådgiveren, som opgør de mængder, de ... ***Mængderne genereres automatisk ved udtræk fra bygningsinformationsmodellen*** .

Forbindelse til ”Det Digitale Byggeri” Rapport fra en ...
www.geoforum.dk/.../DWSDownload.aspx?File... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Digitalt udbud - Bank. - ***Automatisk udtræk af mængder***. 3D modeller -B3D. - Retningslinier for bygherrens krav til anvendelse af 3D modeller. Projektweb - PWK ...

BIM er 80 % proces og 20 % teknik | BIMbyen.dk
www.bimbyen.dk/news/bim-er-80-proces-20-teknik
”***Udtræk af mængder, styklister osv. vil kunne hjælpe os meget i kalkulationsarbejdet***,” fortsætter Niels. ”I det hele taget vil mere ”Information Management” kunne ...

IT i byggeprocessen
www.it.civil.aau.dk/it/.../sem6_2007_lecture1.ppt -
Microsoft Powerpoint - Quick View
Formål. At udarbejde en løsning, der skal give mulighed for ***automatisk udtræk af mængder på grundlag af digitale tegninger og standardiserede beskrivelser***.

Nicolaj Hvid | Det Digitale Byggeri
www.detdigitalebyggeri.dk/trial.../nicolaj-hvid
ArchiWise har i den seneste tid beskæftiget sig med strukturering af BIM-modeller med henblik på ***udtræk af mængder***, dels til brug for kalkulation og dels til brug ...

BIM - Nationale og internationale tendenser - 5D modeller ...
www.byg.dtu.dk/.../workshop bygningssimule... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Udtræk af tegninger. Kopier. ***Udtræk af mængder***. Udtræk af rum. Udtræk af udstyr per rum. Udtræk til kollisionskontrol. Udtræk af forbrug. Finansverdenen ...

Untitled - DTU
www.bim.byg.dtu.dk/.../dtu_thomashansen_rappo... -
PDF/Adobe Acrobat
***Quantity Take-off View - IFC subset til udtræk af mængder fra building information modellen til omkostningsvurdering og beregning***. Operation & Maintenance ...
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
Tak for hjælpen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opstart
Birgit Holst
1automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen
andres-larsen


Discussion entries: 4





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen


Explanation:
automatisk mængdeudtræk eller udtræk af mængder fra bygningsinformationsmodellen

kilder:

Mængdeudtræk fra AutoCAD Architecture 2008
m-bysted.dk/.../Maengdeudtraek_fra_AutoCAD_A... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Den ønskede tegning, hvorfra man ønsker at lave sit mængde udtræk åbnes. 1) Herefter går man ind i ”Style Manager” under ”Format”. 2) Under ”Documentation ...

Udbud & tilbud og rådgiveren | Det Digitale Byggeri
www.detdigitalebyggeri.dk/.../udbud-tilbud-og-rå...
I Det Digitale Byggeri er det rådgiveren, som opgør de mængder, de ... ***Mængderne genereres automatisk ved udtræk fra bygningsinformationsmodellen*** .

Forbindelse til ”Det Digitale Byggeri” Rapport fra en ...
www.geoforum.dk/.../DWSDownload.aspx?File... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Digitalt udbud - Bank. - ***Automatisk udtræk af mængder***. 3D modeller -B3D. - Retningslinier for bygherrens krav til anvendelse af 3D modeller. Projektweb - PWK ...

BIM er 80 % proces og 20 % teknik | BIMbyen.dk
www.bimbyen.dk/news/bim-er-80-proces-20-teknik
”***Udtræk af mængder, styklister osv. vil kunne hjælpe os meget i kalkulationsarbejdet***,” fortsætter Niels. ”I det hele taget vil mere ”Information Management” kunne ...

IT i byggeprocessen
www.it.civil.aau.dk/it/.../sem6_2007_lecture1.ppt -
Microsoft Powerpoint - Quick View
Formål. At udarbejde en løsning, der skal give mulighed for ***automatisk udtræk af mængder på grundlag af digitale tegninger og standardiserede beskrivelser***.

Nicolaj Hvid | Det Digitale Byggeri
www.detdigitalebyggeri.dk/trial.../nicolaj-hvid
ArchiWise har i den seneste tid beskæftiget sig med strukturering af BIM-modeller med henblik på ***udtræk af mængder***, dels til brug for kalkulation og dels til brug ...

BIM - Nationale og internationale tendenser - 5D modeller ...
www.byg.dtu.dk/.../workshop bygningssimule... -
PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Udtræk af tegninger. Kopier. ***Udtræk af mængder***. Udtræk af rum. Udtræk af udstyr per rum. Udtræk til kollisionskontrol. Udtræk af forbrug. Finansverdenen ...

Untitled - DTU
www.bim.byg.dtu.dk/.../dtu_thomashansen_rappo... -
PDF/Adobe Acrobat
***Quantity Take-off View - IFC subset til udtræk af mængder fra building information modellen til omkostningsvurdering og beregning***. Operation & Maintenance ...


andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak for hjælpen

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opstart


Explanation:
takeoff betyder start.
Altså PDF opstarts software

Birgit Holst
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Danish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search