PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

reflect

Danish translation: gengive

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reflect
Danish translation:gengive
Entered by: Randi Stenstrop

19:25 May 16, 2009
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: reflect
The Provider hereby grants permission to make one copy only of the information on the equipment you use to gain access to the Service and to use and reflect the copy of the registered information made in relation to that equipment for personal purposes.
Randi Stenstrop
gengive
Explanation:
...er mit umiddelbare forslag ud fra den sætning, du har givet. Ofte ser man, at de skriver "to use and *reproduce*", men det må være det samme, der menes med "reflect" her.
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1gengive
Mette Melchior
3introspektere
Torben AXELSEN
1afspejling
andres-larsen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
afspejling


Explanation:
Udbyderen giver hermed tilladelse at lave kun en kopi af oplysningerne om udstyret som du bruger for at få adgang til tjenesten, med anvendelse og ***afspejling*** til personlige formål af denne kopi vedrørende ovennævnte registrerede oplysninger om udstyret

kilder:

EMU ***Afspejling af kommerciel produkt-udvikling*** - Målrettet udviklingsarbejde; ***Bedst mulig afspejling af kommerciel produktudvikling***; Anvendelse af cad- og flowchartprogrammer i teknologiundervisningen ...
www.emu.dk/gym/hhxhtx/htx/it/tek/3.html - 28k -

Means to measure > målingsmetoder / målstyringEn måling er pålidelig, når virksomheden har valgt et mål eller en målingsmetode, som gør, at; ***Denne standard skal anvendes til afspejling af virkningerne*** ...
www.proz.com/kudoz/english_to_danish/other/2647382-means_to... - 36k -

[PDF] ESDH og brugervenlighed - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
***Sagsbehandlerens hverdagsterminologi anvendes i virtuel afspejling. - ”Mit skrivebord” (Sager, Dokumenter, Restancelister, Postlister mm)*** ...
www.itu.dk/courses/U/F2006/slides/Praesentation_ITU.pdf -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gengive


Explanation:
...er mit umiddelbare forslag ud fra den sætning, du har givet. Ofte ser man, at de skriver "to use and *reproduce*", men det må være det samme, der menes med "reflect" her.

Example sentence(s):
  • Vi forbeholder os ret til at bruge og gengive indhold af dine debat indlæg på det øvrige dr.dk.

    Reference: http://www.dr.dk/Tema/vandetstiger/20070503144033.htm
Mette Melchior
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristina Rohde: Der menes vel, at brugeren får lov til kun at lave én kopi og kun at bruge og gengive information/oplysninger i personligt øjemed
13 hrs
  -> Tak, Kristina. Sådan forstår jeg det også.

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
introspektere


Explanation:
de registrerede informationer undersøges eller inspiceres nærmere

Et forslag udgående fra, at 'reflection' og 'introinspection' er synonymer.
Der er tilsyneladende tale om en programmeringsteknik, som anvendes i Java:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/reflect/


    Reference: http://javabog.dk/VP/kapitel11.jsp
    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/introspective
Torben AXELSEN
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search