tag axle

Danish translation: medløbsaksel/løbeaksel/efterløbsaksel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tag axle
Danish translation:medløbsaksel/løbeaksel/efterløbsaksel
Entered by: Derringdo

13:38 Nov 25, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: tag axle
Hvad hedder den på dansk? Den aksel som ikke trækker men bare kører med.
Derringdo
Bulgaria
medløbsaksel
Explanation:
- svarer ihvertfald til din beskrivelse. :)
Jeg fandt kun ét hit.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Tak, skal I have! Skulle vel egentlig være points til begge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3løbeaksel
Jens Kaestel
3medløbsaksel
NetLynx


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
medløbsaksel


Explanation:
- svarer ihvertfald til din beskrivelse. :)
Jeg fandt kun ét hit.


    Reference: http://www.europart.net/sixcms/media.php/243/Kapitel3.pdf
NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 72
Grading comment
Tak, skal I have! Skulle vel egentlig være points til begge.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
løbeaksel


Explanation:
Sådan én er der mange udtryk for. 'Løbeaksel' ser ud til at være mest brugt iflg. Google og er mit forslag, men 'efterløbsaksel', 'pusheraksel', 'ikke-trækkende aksel' og (sjovt nok) 'pullaksel' bruges også.

Håber det hjælper mere end det forvirrer... :-)

Example sentence(s):
  • Stabilisatorbjælken har en diameter på 70 mm på både driv- og løbeaksel.
  • Max. totalvægt med ekstra løbeaksel ved blokvognskørsel: 43.350 kg

    Reference: http://productinfo.vtc.volvo.se/files/pdf/lo/RSTAB4_Dan_01_5...
    Reference: http://www.scania.dk/MinScania/TruckoftheMonth/Arkiv/juli05....
Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search