handling -URGENT URGENT-

Danish translation: styreevner

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:handling capabilities
Danish translation:styreevner
Entered by: Derringdo

10:37 Apr 12, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / dæk
English term or phrase: handling -URGENT URGENT-
Excellent handling capabilities..........

Anvendt om en sportsvogn eller dækket på vognen under kørsel.

Kender nogen udtrykket? Virker ikke som om det drejer sig om styring.
Derringdo
Bulgaria
styrbarhed
Explanation:
havde været rart med lidt mere kontekst ...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-04-12 10:51:18 GMT)
--------------------------------------------------


'Styreevner' er måske også en mulighed? http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_fon_pne.jsp

Hvis det handler om dækkets evner, så vil det hedde 'vejgreb':
http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_adh.jsp


Selected response from:

Peter Adolph
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1styreegenskaber
NetLynx
3 +2styrbarhed
Peter Adolph


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
handling -urgent urgent-
styrbarhed


Explanation:
havde været rart med lidt mere kontekst ...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-04-12 10:51:18 GMT)
--------------------------------------------------


'Styreevner' er måske også en mulighed? http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_fon_pne.jsp

Hvis det handler om dækkets evner, så vil det hedde 'vejgreb':
http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_adh.jsp





    Reference: http://www.volvo.com/dealers/da-dk/Volvo/Products/compactwhe...
Peter Adolph
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simon Thordal (X): Utallige timers Top Gear udsendelser har gjort mig ganske sikker på at styreevner er det rigtige svar, men så er det handling capabilities og ikke kun handling.
10 mins

agree  Diarmuid Kennan: styreevner
31 mins

neutral  NetLynx: Findes 'styrbarhed' på dansk? 'styreevner' holder jeg ikke af som egenskab ved et dæk, kun hos chauffeuren, dvs. det kræver en form for intelligens bag - uanset hvad Top Gear formidler.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
handling -urgent urgent-
styreegenskaber


Explanation:
- for 'handling capabilities'.
- selv om det er for sent.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Birthe Omark: Måske lidt sent, men jeg mener helt afgjort at styreegenskaber er den bedste løsning
18 hrs
  -> Tak! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search