burnout

Czech translation: vypalovaný (materiál)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:burnout (material)
Czech translation:vypalovaný (materiál)
Entered by: Marek Buchtel

09:06 Oct 14, 2013
English to Czech translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: burnout
The context is apparel description, for example:
"Burnout material with tonal print on mesh back"

Burnout fabrics are fabrics for clothing that have had some of the fibres dissolved through a chemical process, creating a semi-transparent pattern against more solidly woven fabric.
See http://en.wikipedia.org/wiki/Burnout_(clothing)

Potřeboval bych zavedený český termín, pokud existuje.
Marek Buchtel
Czech Republic
vypalovaný (materiál)
Explanation:
moderní vypalovaný materiál na trička, který se nyní používá, je průhledný nepravidelně, není to žádný vzor

vypalovaný vzor se označuje také jako Devoré (často třeba na sametu)

Selected response from:

Alice Hegrova
Czech Republic
Grading comment
Děkuji všem, co odpověděli!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vypalovaný (materiál)
Alice Hegrova
5látka s vypalovaným vzorem
Jirina Nevosadova
4vypálený vzor
Pavel Prudký
2technologie burn-out
alpia


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vypálený vzor


Explanation:
nebo motiv


    https://www.google.cz/#q=%22vyp%C3%A1len%C3%BD+vzor%22+
Pavel Prudký
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
technologie burn-out


Explanation:
vypalovaná technologie burn-out
zde sice nikoli pro oděvy, ale látky na rolety...
http://maron.cz/stinici-technika/special/vzornik-materialu/l...

...i tak bych se přikláněla asi k ponechání výrazu „burn-out” (burnout) a doplnění podobným vysvětlením (technologie, technika zprac., apod.)


alpia
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vypalovaný (materiál)


Explanation:
moderní vypalovaný materiál na trička, který se nyní používá, je průhledný nepravidelně, není to žádný vzor

vypalovaný vzor se označuje také jako Devoré (často třeba na sametu)



Alice Hegrova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 43
Grading comment
Děkuji všem, co odpověděli!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jirina Nevosadova
2 mins
  -> Děkuji!

agree  Gabriela Verešová
5 hrs
  -> Díky!

neutral  Pavel Prudký: Proč by to neměl být vzor? I nepravidelný je pořád vzor. A kromě toho je dle pravidel Kudoz ke komentářům k návrhům kolegů vyhrazen jiný prostor (jejich agree/disagree dialog)
3 days 1 min
  -> Toto je můj návrh překladu a jeho vysvětlení. Není to komentář k žádnému z návrhů kolegů. Myslím, že se jedná o poloprůhlednou látku, často používanou na trička. Průhledná místa jsou v ní nepravidelná, kdežto vzor (i nepravidelný) se pravidelně opakuje.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
látka s vypalovaným vzorem


Explanation:
Některé nitě jsou chemicky odstraněné tak, že se tkanina stává ve vzoru transparentní. Používá se např. při použití polyesterových a bavlněných nití v osnově i v útku, bavlněné nitě se vyleptají (vypálí) kyselinou. Transparentní vzor je pak tvořen jen polyesterovými nitěmi


    Reference: http://www.caire.cz/sifon/sifon-modre-satenove-vypalovane-vz...
    Reference: http://www.skolatextilu.cz/tkaniny/index.php?page=8
Jirina Nevosadova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search