civil damage claims

Czech translation: občanskoprávní nároky na náhradu škody

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:civil damage claims
Czech translation:občanskoprávní nároky na náhradu škody
Entered by: jankaisler

22:00 Aug 10, 2017
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: civil damage claims
To establish the likeliness of civil damage claims it is necessary to establish the following:
What type of data is involved: acquired banking details will probably pose a higher threat than an acquired email address;
Jirina Nevosadova
Czech Republic
občanskoprávní nároky na náhradu škody
Explanation:
pravděpodobnost úspěšnosti uplatnění nároků na náhradu škody v občanskoprávním řízení

"nároky na náhradu škody" jsou vždy občanskoprávní/civilní, ale lze je
uplatnit též v trestním řízení"

"Aby mohl být nárok poškozeného na náhradu škody projednán v tzv. adhezním řízení, které je součástí trestního řízení, je potřeba dodržovat postup stanovený trestním řádem, zejména dbát na to, aby bylo právo na náhradu škody uplatněno řádně a včas.
Soud poté o nároku poškozeného rozhodne samostatným výrokem dle ust. § 228 a násl. trestního řádu, tedy buď poškozenému nárok na náhradu škody přizná, nebo jej odkáže na řízení ve věcech občanskoprávních."
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5občanskoprávní nároky na náhradu škody
jankaisler
3 +2občanskoprávní žaloba o náhradu škody
Martin Janda


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
občanskoprávní žaloba o náhradu škody


Explanation:
.

Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michaela Bordessoule: Žaloby
8 hrs

agree  Petr Kedzior
12 hrs

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
občanskoprávní nároky na náhradu škody


Explanation:
pravděpodobnost úspěšnosti uplatnění nároků na náhradu škody v občanskoprávním řízení

"nároky na náhradu škody" jsou vždy občanskoprávní/civilní, ale lze je
uplatnit též v trestním řízení"

"Aby mohl být nárok poškozeného na náhradu škody projednán v tzv. adhezním řízení, které je součástí trestního řízení, je potřeba dodržovat postup stanovený trestním řádem, zejména dbát na to, aby bylo právo na náhradu škody uplatněno řádně a včas.
Soud poté o nároku poškozeného rozhodne samostatným výrokem dle ust. § 228 a násl. trestního řádu, tedy buď poškozenému nárok na náhradu škody přizná, nebo jej odkáže na řízení ve věcech občanskoprávních."


    https://www.epravo.cz/top/clanky/uplatneni-naroku-poskozeneho-na-nahradu-skody-ve-svetle-novely-a-uprava-zajisteni-naroku-na-nahradu-skody-v
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 720




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search