reasonable

Czech translation: náležitý

11:57 Dec 30, 2011
English to Czech translations [PRO]
Law: Contract(s)
English term or phrase: reasonable
ve smlouvě se často objevuje slovo "reasonable" ve výrazech jako je "XY's reasonable opinion", "reasonable costs", "reasonable evidence"...
Překládá se to jako "rozumný" nebo je na to zváštní výraz? (nebo při nejhorším - překládá se to pokaždé jinak?) Předem moc děkuju!
Elena Slamova
Germany
Czech translation:náležitý
Explanation:
ale také: důvodný, přijatelný, přiměřený, racionální, rozumný, slušný, snesitelný, spravedlivý, umírněný

asi také ne vždy ale je to "reasonable translation"
Selected response from:

Ivan Šimerka
Czech Republic
Grading comment
Děkuju - asi to budu muset pokaždé přeložit jinak, ale slovo "důvodný" "zdůvodnitelný" nebo taky "přiměřený" mi často přijde nejlepší.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5přiměrený
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
4 +1přiměřený
Lenka Mandryszová
4náležitý
Ivan Šimerka
3přiměřený
Karel Tatransky


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
přiměrený


Explanation:
Viz také http://www.proz.com/kudoz/english_to_czech/law:_contracts/46...

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 148

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zbyněk Táborský: První bere :)
1 min
  -> Díky, Zbyňku!

agree  Stanislav Pokorny
14 mins
  -> Díky, Stanislave!

agree  jankaisler
26 mins
  -> Díky, Jane!

agree  Marek Obdrzalek: Přesně tak, ani není třeba vytahovat slovníky :-)
7 hrs
  -> Díky, Marku!

agree  Olga Overdevest
23 hrs
  -> Díky, Olgo!

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
přiměřený


Explanation:
Nejde to použít ve všech případech, ale pokud zobecnit, tak asi takto...

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarka Rubkova
43 mins
  -> děkuji

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
přiměřený


Explanation:
Myslím, že v mnoha případech půjde použít toto.

Karel Tatransky
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
náležitý


Explanation:
ale také: důvodný, přijatelný, přiměřený, racionální, rozumný, slušný, snesitelný, spravedlivý, umírněný

asi také ne vždy ale je to "reasonable translation"

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 27
Grading comment
Děkuju - asi to budu muset pokaždé přeložit jinak, ale slovo "důvodný" "zdůvodnitelný" nebo taky "přiměřený" mi často přijde nejlepší.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search