... "including but not limited to" ...

Czech translation: zahrnuje mimo jiné

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:... \"including but not limited to\" ...
Czech translation:zahrnuje mimo jiné
Entered by: Michal Surmař

06:11 Sep 17, 2010
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Terms and Conditions
English term or phrase: ... "including but not limited to" ...
... "XY may incur taxes, duties or other levies including but not limited to ..." ... tento výraz se tady vyskytuje často ... mnohokrát děkuji předem ... M. ...
Michal Surmař
Czech Republic
zahrnuje mimo jiné
Explanation:
viz diskuse
Selected response from:

Jiri Farkac
Czech Republic
Grading comment
... děkuji, Jirko ... tohle mi zní česky a tak jsem to i přeložil, i když je možné, že bych měl začít používat "legalese", jak říká Lenka :-) ... M. ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8mimo jiné včetně...
Lenka Mandryszová
4 +3zahrnuje mimo jiné
Jiri Farkac
5 +2včetně, například,
Vaclav Balacek
5vcetne, avsak bez omezeni na...
Marek Obdrzalek
5... „včetně, mimo jiné,“ ...
Petr Macha
4 +1včetně, ale ne výlučně
Jan Kolbaba
4 -1včetně zejména
Jaroslav Hyspecký


Discussion entries: 11





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
mimo jiné včetně...


Explanation:
...

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kateřina Suchánková: Používám to samé
5 mins
  -> Děkuji

agree  Zbyněk Táborský: Zrovna tak :)
7 mins
  -> Děkuji

agree  Peter Kissik: To je OK.
1 hr
  -> Děkuji

agree  Markéta Marešová
1 hr
  -> Děkuji

agree  Stanislav Pokorny
2 hrs
  -> Děkuji

neutral  Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI: Nevím, nevím, nejde mi to přes jazyk (souhlasím s poznámkou J. F.)...
3 hrs

agree  Jirina Judas
10 hrs

agree  Lenka Havrdova: Také souhlasím.
1 day 2 hrs

agree  Jana Kinská
3 days 4 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
včetně, například,


Explanation:
Nepřekládá se doslovně, další možností je třeba "mimo jiné".

Vaclav Balacek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Prudký: přesně toto používám, ale bez čárek
43 mins
  -> Díky

agree  Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI: Šlo by to, ale bez těch čárek!
3 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
... \"including but not limited to\" ...
včetně zejména


Explanation:
...

Jaroslav Hyspecký
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Kissik: včetně zejména - to tady nesedí.
18 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zahrnuje mimo jiné


Explanation:
viz diskuse

Jiri Farkac
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
... děkuji, Jirko ... tohle mi zní česky a tak jsem to i přeložil, i když je možné, že bych měl začít používat "legalese", jak říká Lenka :-) ... M. ...
Notes to answerer
Asker: ... děkuji, Jirko ... tohle mi zní česky a tak jsem to i přeložil, i když je možné, že bych měl začít používat "legalese", jak říká Lenka :-) ... M. ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lukáš Georgiev
28 mins
  -> díky!

agree  Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI: V kontextu možná lépe "...zahrnující mimo jiné..."
2 hrs
  -> ano, díky, hlavně tam nepatří v tomto kontextu to "včetně"

agree  Hannah Geiger
4 hrs
  -> Děkuji.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
včetně, ale ne výlučně


Explanation:
další možnost, se kterou se stále setkávám

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-09-17 10:10:06 GMT)
--------------------------------------------------

zde, jen pro příklad a doplnění, uvádím použití v mezinárodní smlouvě:
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=ss10003&cd=77&...

Jan Kolbaba
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stanislav Pokorny
55 mins
  -> Díky!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
... \"including but not limited to\" ...
... „včetně, mimo jiné,“ ...


Explanation:
...

Example sentence(s):
  • ... se zříkají všech záruk, ať vyjádřených nebo předpokládaných, včetně, mimo jiné, implicitních záruk prodejnosti ...

    Reference: http://www.hochtief-development.cz/78.0.html?&L=1
Petr Macha
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
... \"including but not limited to\" ...
vcetne, avsak bez omezeni na...


Explanation:
Pouziva se napriklad pri uvadeni prikladu a soucasne k tomu, aby tyto piklady nebyly chapany jako jedine mozne priklady. Ve smlouvach se vyskytuje skutecne pomerne dost hojne.

Marek Obdrzalek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search