End User Computing

Czech translation: výpočty realizované koncovými uživateli

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:End User Computing
Czech translation:výpočty realizované koncovými uživateli
Entered by: Pavel Prudký

14:35 Feb 25, 2020
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Corporate IT
English term or phrase: End User Computing
Kontexty zde: http://jdem.cz/ffwbv9 Viděl jsem asi 5-8 různých možností, jak se s tímto vypořádat, včetně tady tohoto dojemného nepokusu:

https://www.businesswire.com/news/home/20151005006268/cs/

Předem děkuji.
Pavel Prudký
výpočty realizované koncovými uživateli
Explanation:
v knize Podniková informatika

https://books.google.cz/books?id=gWzsFl5QJbYC&pg=PA54&lpg=PA...
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
děkuji
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uživatelské (programovatelné) aplikace (pro koncová/mobilní zařízení)
povolna
4 -1laické programování
jarda
3uživatelské programování
Jirka Bolech
3výpočty realizované koncovými uživateli
Ales Horak
2individuální zpracování dat
Ivan Šimerka


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
individuální zpracování dat


Explanation:
překlad z němčiny

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 42

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
end user computing
výpočty realizované koncovými uživateli


Explanation:
v knize Podniková informatika

https://books.google.cz/books?id=gWzsFl5QJbYC&pg=PA54&lpg=PA...

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24
Grading comment
děkuji

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
end user computing
uživatelské programování


Explanation:
Nevypadá to, že by byl zaveden ustálený překlad. O co se vlastně jedná není těžké zjistit. V zásadě by dávalo smysl i „amatérské/neprofesionální programování“…


    https://en.wikipedia.org/wiki/End-user_computing
    https://www.root.cz/clanky/pokrocile-programovani-v-operacnim-systemu-linux/
Jirka Bolech
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

10 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uživatelské (programovatelné) aplikace (pro koncová/mobilní zařízení)


Explanation:
Hlavní myšlenkou je "přístup uživatele k aplikacím a datům a práce s nimi odkudkoliv"




    https://www.itwissen.info/EUC-end-user-computing.html
    https://www.nutanix.com/de/solutions/end-user-computing
povolna
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
end user computing
laické programování


Explanation:
Další pokus. Laik je opakem odborníka, přičemž toto slovo neobsahuje zápornou předponu, ani není zatíženo devalvací srozumitelnosti termínu "uživatel" z počítačové branže. Ba i jinde silné záporné konotace jsou minimální, protože v tomto kontextu jde o poměrně nezvyklý termín.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2020-03-10 03:43:28 GMT)
--------------------------------------------------

K nesouhlasnému komentáři:
https://en.wikipedia.org/wiki/End-user_computing
"End-user computing (EUC) refers to systems in which non-programmers can create working applications." "Non-programmers" zde znamená laik.
Kolegyní vybrané definice jsou neužitečné (mírně řečeno).

jarda
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  povolna: Nesouhlas, protože nejde o to, že s aplikací pracuje laik, ale o to, že je použita koncovým uživatelem.
8 days
  -> Jde o to, aby vhodné složitější výpočetní postupy (tak složité, že je nemá smysl předem programovat do aplikace) byli schopni používat i běžní uživatelé, tj. neodborníci. "(EUC) refers to systems in which non-programmers can create create working app"wiki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search