the vital few

Czech translation: princip/pravidlo podstatné, důležité menšiny

19:32 Jun 11, 2015
English to Czech translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: the vital few
All personnel are expected to be able to explain the vital few and their role and impact in tackling the main challenges.
pelanovo
Czech translation:princip/pravidlo podstatné, důležité menšiny
Explanation:
https://books.google.lu/books?id=7y2amnUx_JsC&pg=PA239&lpg=P...

Ty první, méně početné, ale s větším vlivem na výsledný efekt, nazval „vital few“, což by se mohlo přeložit jako podstatná, důležitá menšina.

http://projekty.fs.vsb.cz/147/ucebniopory/978-80-248-2Pareto analýza hodnotí výskyt vad a je podkladem a nástrojem pro návrh nápravných opatření nebo vymezení příčin problémů. Název analýzy pochází z principu popsaném a publikovaném významným italským ekonomem Vilfredem Paretem v práci o vztahu jednolitých faktorů k celkovému efektu, kde mimo jiné prokázal, že nepatrná část obyvatel má významný podíl na celkovém majetku charakterizovaném pravidlem "the vital few and the trivial many" (podstatná menšina a triviální většina).765-0.pdf
Selected response from:

Eva Machovcova
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2princip/pravidlo podstatné, důležité menšiny
Eva Machovcova
3hlavní principy
Sebastian Jagr
3Paretův princip
Ing. Petr Bajer


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Paretův princip


Explanation:
Mohl by to být Paretův princip, pokud tomu odpovídá předchozí kontext.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2015-06-11 19:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://cs.wikipedia.org/wiki/Paretův_princip
http://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle
The Pareto principle (also known as the 80–20 rule, the law of the vital few, and the principle of factor sparsity)

http://www.inc.com/victor-ho/get-to-know-your-vital-few.html

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2015-06-11 19:52:31 GMT)
--------------------------------------------------

Také to někde překládají jako "životně důležitá menšina"
http://www.elearn.vsb.cz/archivcd/FMMI/MJ/Animace/Animace 06...
a další...

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
princip/pravidlo podstatné, důležité menšiny


Explanation:
https://books.google.lu/books?id=7y2amnUx_JsC&pg=PA239&lpg=P...

Ty první, méně početné, ale s větším vlivem na výsledný efekt, nazval „vital few“, což by se mohlo přeložit jako podstatná, důležitá menšina.

http://projekty.fs.vsb.cz/147/ucebniopory/978-80-248-2Pareto analýza hodnotí výskyt vad a je podkladem a nástrojem pro návrh nápravných opatření nebo vymezení příčin problémů. Název analýzy pochází z principu popsaném a publikovaném významným italským ekonomem Vilfredem Paretem v práci o vztahu jednolitých faktorů k celkovému efektu, kde mimo jiné prokázal, že nepatrná část obyvatel má významný podíl na celkovém majetku charakterizovaném pravidlem "the vital few and the trivial many" (podstatná menšina a triviální většina).765-0.pdf


Eva Machovcova
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Igor BURAK: podstatná, nebo také zásadní menšina
14 hrs

agree  Ales Horak
67 days

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hlavní principy


Explanation:
Všechen personál by měl být schopen vysvětlit hlavní principy a své role v rámci řešení...

Asi to bude inspirováno Paretovým pravidlem (the law of the vital few), jak kolega Bajer píše - budou to hlavní principy (pravděpodobně) řešení.

Chtělo by to víc kontextu.

Sebastian Jagr
United Kingdom
Native speaker of: Czech




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search