associate

Czech translation: kolega, spolupracovník

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:associate
Czech translation:kolega, spolupracovník
Entered by: Sarka Rubkova

12:51 Dec 9, 2014
English to Czech translations [PRO]
Human Resources / packing
English term or phrase: associate
Company's name for their emplyees; it carries the meaning of them not being merely just employees, but more coowners of the company, part of it.

To je definice daného pojmu, zatím jsem dospěla ke spolupracovníkovi nebo kolegovi, chtějí tento termín přeložit.

Jedná se o zaměstnance call centra
Sarka Rubkova
Czech Republic
kolega
Explanation:
viz diskuse...
Selected response from:

Petr Kedzior
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4kolega
Petr Kedzior
2 +5spolupracovník
Andrea Dvorska
3společník
Pavel Prudký
3 -1přidružený člen
Igor BURAK


Discussion entries: 5





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
společník


Explanation:
nic jiného jako na spoluvlastníka mi tam nesedí, byť např. a.s. u nás společníky nemá, pochopitelně

Pavel Prudký
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 88
Notes to answerer
Asker: Ale ti lidé nejsou společníky, jsou to zaměstnanci a společník ve mě vyvolává dojem skutečného spoluvlastníka


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
přidružený člen


Explanation:
Myslím, že společník je v tomto případě příliš silný výraz. Napadá mě alternativa "přidružený člen".

http://cspr.cz/wp-content/uploads/2014/08/JR_Valna_hromada_p...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dovedete si představit, že někdo oslovuje v podnikových materiálech zaměstnance jako přidružený člen?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Vojtěch Schubert: Se vší úctou, tohle ne.
8 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
spolupracovník


Explanation:
Pokud tam skutečně nic nevlastní, tak slovo associate bude nahrazovat slovo 'employee' v podstatě ve stejném smyslu, ale firma chce zřejmě zdůraznit to, že to nejsou jen podřadní zaměstnanci, ale 'spolupracovníci' firmy...


    Reference: http://https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100728...
Andrea Dvorska
United Kingdom
Native speaker of: Czech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rosim
1 hr
  -> Děkuji.

agree  jankaisler: v N. Mitarbeiter - jinak Arbeitnehmer-zaměstnanec dle prac. sml.
2 hrs
  -> Děkuji.

agree  Pavel Slama
4 hrs
  -> Děkuju.

agree  Sabina Králová
18 hrs
  -> Děkuju.

agree  Václav Pinkava
21 hrs
  -> Děkuji.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
kolega


Explanation:
viz diskuse...

Petr Kedzior
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rosim
25 mins
  -> Díky!

agree  Filip Rocek
29 mins
  -> Díky, Filipe!

agree  Pavel Slama: otrok!
4 hrs
  -> Díky! V CC to snad ani jinak nejde. S úsměvem si musíte nechat nadávat od šéfů i zákazníků na lince :-)

agree  Vojtěch Schubert
7 hrs
  -> Díky!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search