Bargaining unit (of employees)

Czech translation: vyjednávací skupina

11:13 Jul 4, 2014
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Labour Law, Trade Unions
English term or phrase: Bargaining unit (of employees)
For example, San Diego production employees under a bargaining unit--always ask an hourly employee (who is represented by one of Solar’s San Diego facility unions) if he/she would like a union steward present.


Řekli byste třeba odborový svaz?
Lenka Havrdova
Czech translation:vyjednávací skupina
Explanation:
bargaining agent:
organizace zastupující zaměstnance při kolektivním vyjednávání (zprav. odbory)
říká slovník

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2014-07-04 11:20:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sgeu.org/faq/what-bargaining-unit
A bargaining unit is the union's term for a group of people who are covered by the same contract.

http://zpravy.kurzy.cz/202771-odborari-hlinecke-spolecnosti-...
Ani po pěti kolech, během kterých vyjednávací skupina odborové organizace udělala několik vstřícných kroků, nenastal v kolektivním vyjednávání jediný posun.

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2014-07-04 11:46:52 GMT)
--------------------------------------------------

Těžko říci jen z té jedné věty... Co třeba vyjednávací skupina odborové organizace jako v té ukázce výše?
Odborový svaz by se podle mě dal použít, pokud je to dost velká skupina sdružující zaměstance více firem, viz http://www.cmkos.cz/svazy
Selected response from:

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3vyjednávací skupina
Ing. Petr Bajer
3profesní zastoupení
Václav Pinkava
3jednotka odboru
Auree Kamga


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bargaining unit (of employees)
vyjednávací skupina


Explanation:
bargaining agent:
organizace zastupující zaměstnance při kolektivním vyjednávání (zprav. odbory)
říká slovník

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2014-07-04 11:20:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.sgeu.org/faq/what-bargaining-unit
A bargaining unit is the union's term for a group of people who are covered by the same contract.

http://zpravy.kurzy.cz/202771-odborari-hlinecke-spolecnosti-...
Ani po pěti kolech, během kterých vyjednávací skupina odborové organizace udělala několik vstřícných kroků, nenastal v kolektivním vyjednávání jediný posun.

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2014-07-04 11:46:52 GMT)
--------------------------------------------------

Těžko říci jen z té jedné věty... Co třeba vyjednávací skupina odborové organizace jako v té ukázce výše?
Odborový svaz by se podle mě dal použít, pokud je to dost velká skupina sdružující zaměstance více firem, viz http://www.cmkos.cz/svazy

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Petře, v kolektivním vyjednávání bych s tím neměla problém, ale tady se mi zdá, že termín vyjednávací skupina by nenaznačil, že jde o zaměstnance-členy odborů.... Co myslíte? Nebo to chápu špatně?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavlina Veresova
7 mins
  -> Děkuji.

agree  Jana Pavlová
19 mins
  -> Děkuji.

agree  Jirina Judas
5 hrs
  -> Děkuji.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bargaining unit (of employees)
jednotka odboru


Explanation:
Doslova
"vyjednavaci jednotka"
"vyjednavaci oddil"

Ja bych to ale doslova neprekladal, elegantnejsi se mi zda
"jednotka odboru"
"oddil odboru"


Auree Kamga
United States
Native speaker of: Native in FrenchFrench

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bargaining unit (of employees)
profesní zastoupení


Explanation:
Pro účely vyjednávání podmínek skupin (=3+) zaměstnanců, jejich profesní, či odvětvové zastoupení. Může se jednat o odborovou organizaci.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bargaining_unit


Václav Pinkava
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 9




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search