security amount

Czech translation: zajištění

10:18 Jul 5, 2016
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Swaps
English term or phrase: security amount
In case of swaps relating to securities, the buyer shall be the counterparty that gets the risk of price movement of the underlying security and receives the security amount.

(angličtina je z EU)

Nejsem si jist, jak v tomto směru interpretovat security amount. Je to částka (finanční tok) na níž (nějž) vzniká nárok v důsledku držení cenného papíru (to by mi přišlo logické z povahy swapu), nebo je myšlena tržní hodnota samotného cenného papíru, které se v tomto kontextu tuším říká "(pomyslná) jistina", anglicky "notional" ("jistina" bylo řešení jednoho jiného překladatele obdobného segmentu v jiném dokumentu"), nebo je to něco úplně jiného?

Díky za tipy
Zdeněk Hartmann
Czech Republic
Czech translation:zajištění
Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2016-07-05 10:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ta věta je trochu zvláštní, když to teď čtu znovu, už bych tomu 4 nedal...
Selected response from:

Petr Kedzior
Czech Republic
Grading comment
Nakonec jsem se sice přiklonil k interpretaci "jistina", ale i tak díky za váš čas a za užitečné podněty.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zajištění
Petr Kedzior
3(aktuální) hodnota podkladového aktiva
jankaisler


Discussion entries: 5





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zajištění


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2016-07-05 10:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ta věta je trochu zvláštní, když to teď čtu znovu, už bych tomu 4 nedal...

Petr Kedzior
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 108
Grading comment
Nakonec jsem se sice přiklonil k interpretaci "jistina", ale i tak díky za váš čas a za užitečné podněty.
Notes to answerer
Asker: Díky, pane Kedziore, zrovna procházím text pár vět za tímto segmentem, a tam zajištění říkají "protection", což ale neznamená, že nemůžete mít pravdu :-)


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(aktuální) hodnota podkladového aktiva


Explanation:
"Finanční derivát (Derivative) je pojem pro finanční produkt, který je založený na jiném finančním produktu (tzv. podkladového aktiva) z něhož je odvozena cena derivátu. Finanční deriváty existují vždy na základě smlouvy (kontraktu) mezi zákazníkem a obchodníkem."


    https://managementmania.com/cs/financni-derivaty-derivative
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 222
Notes to answerer
Asker: Díky, Jane.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search