sovereign bailout

Czech translation: převzetí státního dluhu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sovereign bailout
Czech translation:převzetí státního dluhu
Entered by: marek tesina

17:15 Jan 12, 2013
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: sovereign bailout
Eventually lack of bond market access forces them to seek sovereign bailout.

Nejde o podnik nebo společnost, ale o stát nebo státy.
marek tesina
Czech Republic
převzetí státního/veřejného dluhu/(finančních) závazků
Explanation:
možno různě nakombinovat...

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2013-01-12 17:45:57 GMT)
--------------------------------------------------

sovereign = stát
bailout = koupě dluhu

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2013-01-12 17:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

když o ty závazky nestojí trhy, koupí je třeba jiný stát nebo nadnárodní organizace
Selected response from:

Pavel Slama
United Kingdom
Grading comment
použil jsem "převzetí státního dluhu", to mi přišlo asi nejrozumnější...díky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5finanční pomoc směřující k záchraně státu před platební neschopností
Karel Machala
4 +1převzetí státního/veřejného dluhu/(finančních) závazků
Pavel Slama
4vládní finanční výpomoc
Vladimir Pech
3finanční injekce od vlády
Lenka Červená


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vládní finanční výpomoc


Explanation:
Google search

Vladimir Pech
Native speaker of: Native in CzechCzech

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
převzetí státního/veřejného dluhu/(finančních) závazků


Explanation:
možno různě nakombinovat...

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2013-01-12 17:45:57 GMT)
--------------------------------------------------

sovereign = stát
bailout = koupě dluhu

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2013-01-12 17:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

když o ty závazky nestojí trhy, koupí je třeba jiný stát nebo nadnárodní organizace

Pavel Slama
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16
Grading comment
použil jsem "převzetí státního dluhu", to mi přišlo asi nejrozumnější...díky

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jiri Lonsky
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
finanční pomoc směřující k záchraně státu před platební neschopností


Explanation:
slovo "sovereign" se vztahuje ke státu, vládě, "bailout" původně vylévání vody z lodi, ve finančním smyslu je to finanční pomoc, která má vylít pomyslnou vodu z lodi děravých státních financí. Příklad: Řecko přestalo být schopno půjčovat si na rozpočtové deficity na trhu vydáním dluhopisů, nedokáže vyrovnat příjmy a výdaje a ten rozdíl je třeba někde sehnat. Když to nejde na trhu, vedle vyhlášení platební neschopnosti je asi jediná možnost získat ty peníze od jiných států, které mu půjčí. Tj. dojde k bailoutu (konkrétně poskytnutí úvěru/půjčky) a sovereign proto, že se takto zachraňuje stát jiným státem/skupinou států/Mezinárodním měnovým fondem. Kratším výrazem to pravděpodobně výstižněji a přitom přesně napsat nejde.

Karel Machala
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search