"positive congruence"

Czech translation: pozitivně ovlivňují shodu/soulad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:increasing positive congruence
Czech translation:pozitivně ovlivňují shodu/soulad
Entered by: Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI

10:52 Oct 20, 2014
English to Czech translations [PRO]
Education / Pedagogy / Classroom behaviour management
English term or phrase: "positive congruence"
Zdravím. Řeč je o dovednostech, které dovedou posílit / vylepšit osobnost učitele a které napomáhají pozitivní komunikaci. Prosím o návrhy, jak byste přeložili termín "positive congruence" v následující větě.

These skills can aid positive communication: increasing positive congruence between what we communicate (content), how we communicate and timing.

Díky moc, dneska ráno mi to očividně moc nepálí. :(
marketa137
United Kingdom
pozitivně ovlivňují shodu/soulad
Explanation:
(upravil jsem zadání!)

Díky dovednostem panuje větší shoda mezi tím, co říkáme, jak to říkáme a kdy to říkáme.

(Tedy třeba neříkat "to je hezký den", a přitom se mračit jak kakabus. :) )
Selected response from:

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Grading comment
Moc děkuju, tohle mi tam sedí nejlíp. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kongruence
Markéta Demlová MITI
4souhlasnost
Maria Chmelarova
3 +1pozitivně ovlivňují shodu/soulad
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
increasing positive congruence
pozitivně ovlivňují shodu/soulad


Explanation:
(upravil jsem zadání!)

Díky dovednostem panuje větší shoda mezi tím, co říkáme, jak to říkáme a kdy to říkáme.

(Tedy třeba neříkat "to je hezký den", a přitom se mračit jak kakabus. :) )

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 31
Grading comment
Moc děkuju, tohle mi tam sedí nejlíp. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jirina Judas
4 hrs
  -> Díky, Jiřino!

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kongruence


Explanation:
Kongruence je odborný termín, kterému by každý pedagog měl rozumět. Že je pozitivní, to se rozumí samo sebou, protože znamená "shodu", "soulad".

Markéta Demlová MITI
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Moc děkuji za příspěvky, překládaný text je v duchu lehké nadsázky, aby byl čtivý, takže strohé odborné termíny se mi tam moc nehodily. Ale to jsem měla říct už v úvodním zadání, moje chyba, omlouvám se. Ale máte samozřejmě pravdu.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
42 mins
  -> Díky, Ivane.

agree  rosim
7 hrs
  -> Děkuji.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
souhlasnost


Explanation:
zhoda, zhodnost

Maria Chmelarova
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Děkuji za příspěvek!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search