loadmaster

Czech translation: šéf nákladu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loadmaster
Czech translation:šéf nákladu
Entered by: Petr Štádler

12:40 May 17, 2013
English to Czech translations [PRO]
Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: loadmaster
Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Loadmaster. Neexistuje pro tuto pozici nějaký český ekvivalent bez opisů?
Petr Štádler
šéf nákladu
Explanation:
běžně používaný termín, viz např. http://www.airshow.cz/clanek-73-CZ-Letecka-technika-C-17-Glo...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2013-05-17 12:54:28 GMT)
--------------------------------------------------

Letadlo je obsluhováno tříčlennou posádkou (pilot, kopilot a šéf nákladu).

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-05-17 16:02:06 GMT)
--------------------------------------------------

Ještě jeden poměrně autoritativní odkaz na webu Ministerstva obrany ČR - http://www.mocr.army.cz/mo/tisk/areport/2002/7/20.htm

"Posádka letounu je čtyřčlenná. Tvoří jí dva piloti, palubní inženýr a takzvaný loadmaster, tedy šéf nákladu, obsluhující také obrovskou nákladovou rampu."
Selected response from:

Petr Kedzior
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1technik nákladového prostoru / loadmaster
Petr Jan Vins
4šéf nákladu
Petr Kedzior
4vedoucí koordinace nákladní dopravy
Tomas Burda
3vedoucí nakládky
Zbyněk Táborský


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vedoucí nakládky


Explanation:
osoba odpovědná za náklad

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2013-05-17 12:45:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zivotopisy.cz/pracovnik-letoveho-provozu-zivotopi...

Zbyněk Táborský
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: díky!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vedoucí koordinace nákladní dopravy


Explanation:
dle telefonátu s kamarádem, co má u jedné letecké cargo firmy právě tuhle pozici

reference na webu jsem nehledal.

Tomas Burda
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in GermanGerman
Notes to answerer
Asker: díky!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Petr Kedzior: Tohle zní jako funkce v pozemním personálu, zatímco loadmaster je člen posádky letadla...
2 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
šéf nákladu


Explanation:
běžně používaný termín, viz např. http://www.airshow.cz/clanek-73-CZ-Letecka-technika-C-17-Glo...

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2013-05-17 12:54:28 GMT)
--------------------------------------------------

Letadlo je obsluhováno tříčlennou posádkou (pilot, kopilot a šéf nákladu).

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-05-17 16:02:06 GMT)
--------------------------------------------------

Ještě jeden poměrně autoritativní odkaz na webu Ministerstva obrany ČR - http://www.mocr.army.cz/mo/tisk/areport/2002/7/20.htm

"Posádka letounu je čtyřčlenná. Tvoří jí dva piloti, palubní inženýr a takzvaný loadmaster, tedy šéf nákladu, obsluhující také obrovskou nákladovou rampu."

Petr Kedzior
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Díky, v daném kontextu se mi jednoduchost a výstižnost Vašeho termínu hodí nejvíce.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
technik nákladového prostoru / loadmaster


Explanation:
Viz linkovaný článek.

V armádním kontextu se používá i v češtině prostě anglického loadmaster (viz druhý odkaz ze stránek Ministerstva obrany)

Example sentence(s):
  • Osádku tvoří v obou případech dva piloti a jeden technik nákladového prostoru, takzvaný loadmaster.
  • ...působí rovněž jako tzv. loadmaster, který asistuje při přistávacích manévrech a v případě potřeby je vycvičen i pro záchrannou činnost.

    Reference: http://vztlak.net/Armada/CASA-C-295M-versus-Alenia-C-27J-Spa...
    Reference: http://www.acr.army.cz/multimedia-a-knihovna/fotogalerie/vrc...
Petr Jan Vins
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: díky!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel STORKAN
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search