cooled augmenters

Czech translation: chlazené forsážní komory

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cooled augmenters
Czech translation:chlazené forsážní komory
Entered by: Martina Silpoch

16:39 Nov 17, 2011
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / airplanes
English term or phrase: cooled augmenters
a list of airplane and airplane engine parts
Martina Silpoch
Canada
chlazené forsážní komory
Explanation:
...augmenter in use, i.e. "afterburners"...
...reheat (i.e. afterburner) system provides thrust augmentation...
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
Vzhledem k tomu, ze jste v oboru, vyhrala tahle odpoved, dekuju:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3přídavná spalování s chlazením
Ales Horak
3chlazené forsážní komory
Pavel Prudký
3posilovače s chlazením
jankaisler


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
posilovače s chlazením


Explanation:
popř. chlazené posilovače

jankaisler
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 14

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chlazené forsážní komory


Explanation:
...augmenter in use, i.e. "afterburners"...
...reheat (i.e. afterburner) system provides thrust augmentation...

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 28
Grading comment
Vzhledem k tomu, ze jste v oboru, vyhrala tahle odpoved, dekuju:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
přídavná spalování s chlazením


Explanation:
thrust augmenter
The thrust augmenter is a device that mixes cool air into the hot gas jet of a pulsejet and greatly increases its thrust
An afterburner, or thrust augmenter, is a critical component on turbojet or low-bypass turbofan engines, particularly for military aircraft that employ them to improve both offensive and defensive performance.

popis odpovídá přídavnému spalování


Přídavné spalování nebo také forsáž, (angl. afterburner) je zařízení přidávané k některým druhům proudových motorů zejména vojenských letounů.
Za předchůdce letounů s přídavným spalováním lze považovat projekt Caproni-Campini N.1, navržený v roce 1931 a postavený 1940. Ten měl ale ještě proud vzduchu vytvářený pístovým motorem. Pro turbínový motor bylo poprvé použito v projektu letounu Miles M.52 během posledních let druhé světové války.
Účelem přídavného spalování je dočasné zvýšení tahu proudového motoru v situacích, kdy je vyžadováno krátkodobé, rapidní zvýšení výkonu stroje. Jsou to především vzlet, bojové manévry, nebo nadzvukový let. Zvýšení tahu je dosaženo vstřikováním paliva přímo do výtokové trysky za turbínou. Palivo je zažehnuto horkými výtokovými plyny a zvyšuje okamžitě tah proudového motoru zhruba o jednu třetinu. Z principu je přídavné spalování velmi náročné na spotřebu paliva, proto se používá pouze v určitých situacích a po omezenou dobu. Výjimkou je motor Pratt & Whitney J58, motor použitý k pohonu SR-71 Blackbird, který byl konstruován pro dlouhé lety v režimu zapnutého přídavného spalování.

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search