playmaker

Croatian translation: razigravač

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:playmaker
Croatian translation:razigravač
Entered by: Kristina Kolic

16:15 Jul 23, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Sports / Fitness / Recreation / hrvatski nogamet
English term or phrase: playmaker
'...he established himself as the team's playmaker...'
John Farebrother
United Kingdom
razigravač
Explanation:
"U ovom slučaju Dinamu ide naruku i novi izbornik Slaven Bilić, kod kojeg će Luka Modrić biti u prvih jedanaest, praktički glavni igrač, što je i razumljivo jer je malo takvih majstora u Europi.
Luka ima pluća kao kenijski dugoprugaš i brazilsku tehniku. Moderan je razigravač koji može igrati u vrhunskoj svjetskoj momčadi. Čak i u Arsenalu."
http://www.dinamozg.net/arhiva/dinamo/modric-igrac-za-kojim-...

""Vidi se da je pravi znalac i razigravač. Portsmouth svoju budućnost mora graditi na igračima poput Kranjčara", konstatirao je Guardianov reporter. "
http://www.net.hr/sport/page/2006/10/02/0427006.html

"Središnji ofenzivni vezni igrač ima više uloga na terenu (ovisno o svojim predispozicijama). Može biti povučena 'špica' s tim da su tada dva krila vezna igrača malo više defenzivno orijentirana a može biti i razigravač trojici napadača."
http://hr.wikipedia.org/wiki/Nogometne_formacije

"Vidjet ćete, Rukavina i Kalinić bit će mnogo ubojitiji u sljedećim utakmicama. Moraju proraditi uz ovakvog razigravača kao što je Cernat, s takvim igračem dosad nisu imali sreću igrati - kaže trener Hajduka."
http://www.jutarnji.hr/sport/nogomet/clanak/art-2007,7,14,pu...

"Napad je započeo Ćorluka na desnom boku, lijepo je proigrao Sammira koji je filigranski točno centrirao loptu na glavu Luki Modriću. A Dinamov se razigravač naklonio i udarcem glavom (!) smjestio loptu u mrežu!"
http://dnevnik.hr/vijesti/sport/dinamo-osigurao-naslov-prvak...

"Brazilski razigravač u razgovoru za Daily Telegraph jako je nahvalio igru Milanova polufinalnog protivnika u Ligi prvaka"
http://www.24sata.hr/sport/clanak/kaka-manchester-igra-brazi...

Inače se "razigravač" također koristi u košarci i u rukometu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-23 17:19:42 GMT)
--------------------------------------------------

****
Samo za ilustraciju, evo zanimljivog primjera iz košarke, gdje u naslovu stoji "razigravač", a u tekstu "playmaker", iako nema potrebe koristiti engleski termin kada već postoji hrvatski:

"RAZIGRAVAČ ARISA OUT DVA TJEDNA
Terrel Castle, Aris TT Bank
Playmaker trećeg po snazi grčkog kluba u Euroligi, Arisa, Terrell Castle (34g, 182), bit će izvan terena dva tjedna, zbog upale slijepog crijeva."
http://www.kosarka.hr/main.asp?P=Vijest&hn=naslovnica&J=HRV&...
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
hvala svima na prijedlozima, ali ovaj mi najvise odgovara
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4razigravač
Kristina Kolic
5straget igre/playmaker
ihodak4
5organizator igre, graditelj igre
BUZOV


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
organizator igre, graditelj igre


Explanation:
Premda mnogi neslužbeni i'službeni' ljudi često vole reći 'Plejmejker', hravtski izrazi su ovi gore.

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ihodak4: sad vidim da se dosta koristi i 'graditelj igre'; dok se strateg igre koristi i za 'izbornika', ali to sve ovisi o kontekstu
17 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
straget igre/playmaker


Explanation:
= strateg igre/ vođa navale
Također se koristi i neprevedeno: 'playmaker'
http://www.nogometni-magazin.com/gs1a688.shtml



--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-07-23 16:42:03 GMT)
--------------------------------------------------

onda radije strateg igre!
vođa navale može, ali i ne mora biti strateg igre
y - znam da nema u hrvatskom, ali sam navela da se koristi i 'neprevedeno'. Na prevoditelju je odluka koju će riječ koristiti ovisno o kontekstu i vrsti teksta. I naše su novine i vijesti pune 'playmakera', što ne znači da teskt nije razumljiv!

ihodak4
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  BUZOV: vođa navale (Petrić, Eduardo, Olić) ne organizira igru ...to je posao za Modrića i/ili Kranjačara :o) ... osim toga u hrvatskom nema slova "y" a riječ "playmaker" u HR ne znači ništa, osim možda za neke koji vole biti važniji kiteći se "tuđim perjem", ne!
3 mins
  -> Hvala, ali gore sam navela svoj komentar! Nikako nisam mislila na 'plejmejkera' !

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
razigravač


Explanation:
"U ovom slučaju Dinamu ide naruku i novi izbornik Slaven Bilić, kod kojeg će Luka Modrić biti u prvih jedanaest, praktički glavni igrač, što je i razumljivo jer je malo takvih majstora u Europi.
Luka ima pluća kao kenijski dugoprugaš i brazilsku tehniku. Moderan je razigravač koji može igrati u vrhunskoj svjetskoj momčadi. Čak i u Arsenalu."
http://www.dinamozg.net/arhiva/dinamo/modric-igrac-za-kojim-...

""Vidi se da je pravi znalac i razigravač. Portsmouth svoju budućnost mora graditi na igračima poput Kranjčara", konstatirao je Guardianov reporter. "
http://www.net.hr/sport/page/2006/10/02/0427006.html

"Središnji ofenzivni vezni igrač ima više uloga na terenu (ovisno o svojim predispozicijama). Može biti povučena 'špica' s tim da su tada dva krila vezna igrača malo više defenzivno orijentirana a može biti i razigravač trojici napadača."
http://hr.wikipedia.org/wiki/Nogometne_formacije

"Vidjet ćete, Rukavina i Kalinić bit će mnogo ubojitiji u sljedećim utakmicama. Moraju proraditi uz ovakvog razigravača kao što je Cernat, s takvim igračem dosad nisu imali sreću igrati - kaže trener Hajduka."
http://www.jutarnji.hr/sport/nogomet/clanak/art-2007,7,14,pu...

"Napad je započeo Ćorluka na desnom boku, lijepo je proigrao Sammira koji je filigranski točno centrirao loptu na glavu Luki Modriću. A Dinamov se razigravač naklonio i udarcem glavom (!) smjestio loptu u mrežu!"
http://dnevnik.hr/vijesti/sport/dinamo-osigurao-naslov-prvak...

"Brazilski razigravač u razgovoru za Daily Telegraph jako je nahvalio igru Milanova polufinalnog protivnika u Ligi prvaka"
http://www.24sata.hr/sport/clanak/kaka-manchester-igra-brazi...

Inače se "razigravač" također koristi u košarci i u rukometu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-23 17:19:42 GMT)
--------------------------------------------------

****
Samo za ilustraciju, evo zanimljivog primjera iz košarke, gdje u naslovu stoji "razigravač", a u tekstu "playmaker", iako nema potrebe koristiti engleski termin kada već postoji hrvatski:

"RAZIGRAVAČ ARISA OUT DVA TJEDNA
Terrel Castle, Aris TT Bank
Playmaker trećeg po snazi grčkog kluba u Euroligi, Arisa, Terrell Castle (34g, 182), bit će izvan terena dva tjedna, zbog upale slijepog crijeva."
http://www.kosarka.hr/main.asp?P=Vijest&hn=naslovnica&J=HRV&...

Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala svima na prijedlozima, ali ovaj mi najvise odgovara

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ihodak4: Slažem se; iako nisam do sada čula za tu riječ!
49 mins
  -> Hvala!

agree  Dubravka Hrastovec
55 mins
  -> Hvala!

agree  arsenates
11 hrs
  -> Hvala!

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero (X)
2 days 19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search