Corporatization

Croatian translation: pretvoriti se u / registrirati se / poslovati kao trgovačko društvo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Corporatization
Croatian translation:pretvoriti se u / registrirati se / poslovati kao trgovačko društvo
Entered by: Kolumbina Benčević Tomljanović

10:30 Nov 9, 2016
English to Croatian translations [PRO]
Other
English term or phrase: Corporatization
Evo malo konteksta:

... more and more port authorities are being corporatized ...
At first, more and more port authorities are being corporatized, while secondly, most port authorities go beyond their responsibilities as a pure landlord port.

hvala
Laura
Laura1
(pretvoriti se u / registrirati se /poslovati kao) trgovačko društvo
Explanation:
...za razliku od bivših lučkih uprava u vlasništvu države, lokalne samouprave, sve više počinje poslovati prema tržišnim pravilima u novom pravnom obliku

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-11-09 12:12:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je riječ o Hrvatskoj, to bi bila pretvorba
Selected response from:

Kolumbina Benčević Tomljanović
Croatia
Grading comment
Dakle, prema prethodnim komentarima,to sam prevela kao pretvorba. Hvala, Laura
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(pretvoriti se u / registrirati se /poslovati kao) trgovačko društvo
Kolumbina Benčević Tomljanović
4korporativo ujedinjeje
Davor Ivic
Summary of reference entries provided
korporatizacija
Vesna Maširević

Discussion entries: 6





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
corporatization
(pretvoriti se u / registrirati se /poslovati kao) trgovačko društvo


Explanation:
...za razliku od bivših lučkih uprava u vlasništvu države, lokalne samouprave, sve više počinje poslovati prema tržišnim pravilima u novom pravnom obliku

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-11-09 12:12:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je riječ o Hrvatskoj, to bi bila pretvorba

Kolumbina Benčević Tomljanović
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dakle, prema prethodnim komentarima,to sam prevela kao pretvorba. Hvala, Laura
Notes to answerer
Asker: Mislite li da se to da prevesti sa pretvorba? Pretvorba društvenih poduzeća u trgovačka društva?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: pretvorba
9 hrs
  -> hvala, kolega!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
corporatization
korporativo ujedinjeje


Explanation:
Prijedlog

Davor Ivic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 58




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +1
Reference: korporatizacija

Reference information:
http://etnar.net/wp-content/uploads/2014/03/zelena_akcija_vo...
Korporatizacija: javna poduzeća preuzimaju tržišnu logiku

...pored privatizacije isporuke koja sa sobom nosi značajne političke rizike i koju bi svi najradije izbjegli, postoji i drugo rješenje koje u konačnici dovodi do vrlo sličnih ishoda - korporatizacija. To je transformacija javnih poduzeća u smjeru tržišne, korporativne logike djelovanja, ali bez promjene vlasništva. Takva komunalna poduzeća ostaju u vlasništvu države ili lokalne samouprave, ali se upravljački odvajaju od drugih komunalnih usluga, ovisna su isključivo o vlastitim prihodima i zapošljavaju menadžere iz poslovnog sektora koje plaćaju prema financijskom uspjehu poduzeća.

http://www.socioloskaluca.ac.me/PDF2/M. Dragasevic, Privatiz...
Privatizacija u zemljama Istočne Evrope uslovljava se zakonima, po pravilu prethodnom transformacijom postojećih državnih preduzeća u društva kapitala, sa u cjelini državnim vlasništvom (tzv. korporatizacija)

https://bib.irb.hr/datoteka/584383.DKU_2012_Zbornik_radova.p... ...kao što su dijeljenje javnih službi u korporatizirane jedinice prema uslugama koje nude...

http://www.investopedia.com/terms/c/coporatization.asp

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-11-10 07:22:01 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.brookings.edu/blog/future-development/2016/06/17...
When the port authority is a branch of the public administration, as is the case in most countries, political considerations often override commercial criteria...
The emerging best practice model is corporatization, in which the government owns the landlord port development company but gives it full autonomy to make decisions based on commercial considerations. Corporatization of the port authority changes the organizational culture towards value-creation and investment generation for the entire port complex.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2016-11-10 09:09:32 GMT)
--------------------------------------------------

Da... zato sam i postavila samo referencu. Mada mislim da preciznijeg termina (sem opisnog) nema.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2016-11-10 09:13:00 GMT)
--------------------------------------------------

PS
Inače, prvi i treći link su HR stručni tekstovi... pogledajte.

Vesna Maširević
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 32
Note to reference poster
Asker: Mislim da to nije hrvatska riječ, uopće je nema na našim stranicama. Ne mogu reći korporatizacija, nažalost.


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Daryo
8 hrs
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search