bone marrow blasts

Croatian translation: blasti u koštanoj srži/moždini

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bone marrow blasts
Croatian translation:blasti u koštanoj srži/moždini
Entered by: Mira Stepanovic

19:52 Jul 10, 2017
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / clinical trial
English term or phrase: bone marrow blasts
The MDS classification system IPSS-R, takes into account the various prognostic variables of MDS including cytogenetics, bone marrow blasts, hemoglobin, platelets, and absolute neutrophil count.
V&E-Team
Croatia
blasti u koštanoj srži/moždini
Explanation:
v. ref.

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
SVEUČILIŠTE U ZAGREBU
MEDICINSKI FAKULTET
---
Blasti u koštanoj srži

HALMED:
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
CHR (uznapredovala KML/Ph+ ALL): broj leukocita ≤ GGN za laboratorij, apsolutni broj neutrofila ≥1000/mm3,
trombociti ≥100.000/mm3, bez blasta ili promijelocita u perifernoj krvi, blasti u koštanoj srži ≤ 5%, < 5%
mijelociti plus metamijelociti u perifernoj krvi, bazofili u perifernoj krvi < 20%, bez ekstamedularne bolesti.

https://www.google.rs/search?q="koštan amoždina" "blasti"&ie...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2017-07-17 06:19:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://ordinacija.vecernji.hr/zdravlje/ohr-savjetnik/leukemi...
Moguće je da zamijetimo: nizak broj krvnih pločica; nizak broj crvenih krvnih zrnaca; nizak broj zrelih bijelih krvnih zrnaca; ili češće visok broj bijelih krvnih zrnaca od kojih je većina nezrelih ili prerano ispuštenih bijelih krvnih zrnaca (zvanih blasti (blasts)).

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2017-07-17 06:34:41 GMT)
--------------------------------------------------

https://en.wikipedia.org/wiki/Myelodysplastic_syndrome
Some types have an increase in immature blood cells, called blasts, in the bone marrow or blood.
---
The International Prognostic Scoring System is another tool for determining the prognosis of MDS, published in Blood in 1997.[18] This system takes into account the percentage of blasts in the marrow, cytogenetics, and number of cytopenias.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4blasti u koštanoj srži/moždini
Mira Stepanovic
4mijeloblasti u koštanoj srži
Elio Verbanac
4leukemijske stanice iz koštane srži
Dinap
Summary of reference entries provided
Blasts
Mira Stepanovic

  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
leukemijske stanice iz koštane srži


Explanation:
http://medicinar.mef.hr/assets/arhiva/leukemije.pdf

Dinap
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 533

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mijeloblasti u koštanoj srži


Explanation:
Blasts ili blast cells su kraći termini za myeloblasts, dakle mijeloblaste, početni razvojni oblik leukocita koj nastaju u koštanoj srži.

Elio Verbanac
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 60

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blasti u koštanoj srži/moždini


Explanation:
v. ref.

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
SVEUČILIŠTE U ZAGREBU
MEDICINSKI FAKULTET
---
Blasti u koštanoj srži

HALMED:
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
CHR (uznapredovala KML/Ph+ ALL): broj leukocita ≤ GGN za laboratorij, apsolutni broj neutrofila ≥1000/mm3,
trombociti ≥100.000/mm3, bez blasta ili promijelocita u perifernoj krvi, blasti u koštanoj srži ≤ 5%, < 5%
mijelociti plus metamijelociti u perifernoj krvi, bazofili u perifernoj krvi < 20%, bez ekstamedularne bolesti.

https://www.google.rs/search?q="koštan amoždina" "blasti"&ie...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2017-07-17 06:19:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://ordinacija.vecernji.hr/zdravlje/ohr-savjetnik/leukemi...
Moguće je da zamijetimo: nizak broj krvnih pločica; nizak broj crvenih krvnih zrnaca; nizak broj zrelih bijelih krvnih zrnaca; ili češće visok broj bijelih krvnih zrnaca od kojih je većina nezrelih ili prerano ispuštenih bijelih krvnih zrnaca (zvanih blasti (blasts)).

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2017-07-17 06:34:41 GMT)
--------------------------------------------------

https://en.wikipedia.org/wiki/Myelodysplastic_syndrome
Some types have an increase in immature blood cells, called blasts, in the bone marrow or blood.
---
The International Prognostic Scoring System is another tool for determining the prognosis of MDS, published in Blood in 1997.[18] This system takes into account the percentage of blasts in the marrow, cytogenetics, and number of cytopenias.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 46
Grading comment
hvala




Reference comments


6 days
Reference: Blasts

Reference information:
https://www.placebo.hr/lab/index.php?c=18
Laboratorijske pretrage u kliničkoj medicini - DIO I: HEMATOLOGIJA
---
Leukociti
Premda se broj leukocita može kretati od niskog do visokog, nalaz blasta u razmazu periferne krvi trebao bi navesti na razmišljanje o AML–u. Ponekad, blasti mogu sačinjavati >90% ukupnog broja leukocita. Cirkulirajući blasti mogu biti mijeloblasti, monoblasti ili megakarioblasti. Katkad, populacija blasta može biti miješana. Međutim, kliničar bi trebao shvatiti da odsutnost blasta ne isključuje dijagnozu. Premda je često teško razlikovati mijeloičnu od limfatične blastične stanice u razmazu periferne krvi, nalaz Auerovih štapića ima dijagnostičku vrijednost za AML. Osim toga, može postojati relativno povećanje broja monocita, eozinofila ili bazofila. Neutropenija je prilično česta, ali neki bolesnici mogu imati neutrofiliju. Štoviše, zreli neutrofili mogu pokazivati displastične osobine.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 46




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search