pullcord

Bulgarian translation: въже за аварийно спиране

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pullcord
Bulgarian translation:въже за аварийно спиране
Entered by: Pavel Tsvetkov

09:49 Jun 24, 2015
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Belt Conveyors Safety
English term or phrase: pullcord
Става дума за таблица в Excel и контекстът е ограничен:

Are pullcords in line with requirements (tension, activation force, presence all belt long)?

Вероятно обаче става дума за това: https://en.wikipedia.org/wiki/Pullstring

Въпросът ми е: има ли възприет термин на български?
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
(аварийно) спирачно въже
Explanation:
Част е от механизма на pullcord switch, аварийният въжен изключвател:

http://www.matsushima-m-tech.com/fileadmin/home/img/product/...
http://automation-bulgaria.com/product/121-vzrivozashtiten-a...
http://automation-bulgaria.com/product/42-avarien-vajen-izkl...
http://www.miningbg.com/лентов-транспорт_20_156 - тук е дадено като сигнално въже, но в английската версия на същия сайт пише signal cable. Смятам, че аварийно спирачно въже е по-подходящо, по аналогия с аварийната спирачка.



--------------------------------------------------
Note added at 46 minutes (2015-06-24 10:35:50 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=Df1ewePm-Pk
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
Подходящо за контекста. Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1тягово (теглещо) въже
Trufev
3(аварийно) спирачно въже
Ekaterina Kroumova


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
тягово (теглещо) въже


Explanation:
-

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff
6 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(аварийно) спирачно въже


Explanation:
Част е от механизма на pullcord switch, аварийният въжен изключвател:

http://www.matsushima-m-tech.com/fileadmin/home/img/product/...
http://automation-bulgaria.com/product/121-vzrivozashtiten-a...
http://automation-bulgaria.com/product/42-avarien-vajen-izkl...
http://www.miningbg.com/лентов-транспорт_20_156 - тук е дадено като сигнално въже, но в английската версия на същия сайт пише signal cable. Смятам, че аварийно спирачно въже е по-подходящо, по аналогия с аварийната спирачка.



--------------------------------------------------
Note added at 46 minutes (2015-06-24 10:35:50 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.youtube.com/watch?v=Df1ewePm-Pk

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Подходящо за контекста. Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search