plug assist

Bulgarian translation: пневмо-вакуумно формоване с пуансон

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plug assist
Bulgarian translation:пневмо-вакуумно формоване с пуансон
Entered by: Derringdo

04:18 Oct 3, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: plug assist
plug assisted forming: support during the forming process of strong film, with compressed air and/or vacuum;
negative forming with plug-assist
Derringdo
Bulgaria
невмо-вакуумно формоване с пуансон
Explanation:
очевидно става въпрос за пластмасово изделие

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-10-03 10:18:20 GMT)
--------------------------------------------------

грешка - имах предвид пневмо
Selected response from:

sirtov
Grading comment
благодаря
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Вакуумно формоване, подпомогнато от пуансон
RUJA
4невмо-вакуумно формоване с пуансон
sirtov
3пуансонно (формоване)
Trufev


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
пуансонно (формоване)


Explanation:
Формоване с помощта на пуансон.
По Лингво 11
plug = пуансон (пресс-формы)

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
невмо-вакуумно формоване с пуансон


Explanation:
очевидно става въпрос за пластмасово изделие

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-10-03 10:18:20 GMT)
--------------------------------------------------

грешка - имах предвид пневмо

sirtov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
благодаря

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Какво е "невмо"?
4 hrs

310 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Вакуумно формоване, подпомогнато от пуансон


Explanation:
Този метод обединява два други методал Следва по-точно описание на формоването на детайли от пластмасови листове, подпомогнато от поансон:

"Тъй като по принцип се желае балансирано разпределение на метала през целия детайл, формован от листа, предварителното разтегляне на листа, преди да се направи контакт с хладната повърхност на пресформата е от предимство. Има няколко техники, за да се направи това. Разбира се, тази допълнителна стъпка удължава времето и инвестиционните разходи за съоръжението.
В подпомогнатото от поансон формоване, недостатъците на кавитационното формоване (формоване на вдлъбнатини) и на позитивното вакуумно формоване (формоване с пуонсон) взаимно се анулират. Когато се използва женска пресформа, детайлът се изтънява най-много на дъното; поради това, мъжка пресформа (поансон) най-напред трябва да направи контакт с нагретия лист, без листът да се охлажда и да се драпира, докато поансонът се доближи до дъното на вдлъбнатата пресформа. Само тогава въздухът между женската пресформа и листа се евакуира (създава се вакуум), за да се изпълни крайната стъпка за формоване на вдлъбнатината на детайла. (от превод на книгата на д-р Gruenwald "Thermoforming")


RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search