triplock

Bulgarian translation: защита от повторно пускане

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:triplock
Bulgarian translation:защита от повторно пускане
Entered by: invguy

17:56 Jul 17, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: triplock
Izbroeni sa taka:
Overheating protection
Overcurrent
Triplock
Converter tripped
Frequency convertor
Derringdo
Bulgaria
защита от повторно пускане
Explanation:
... или "защита против повторно пускане".

Осъществява следната функция:

"Чл. 61. (1) Веригите за управление на електродвигатели трябва да са проектирани така, че след спиране вследствие на спадане или отпадане на напрежението да не е възможно автоматично повторно пускане на електродвигателите, когато такова пускане може да предизвика опасност."
http://www.comfort.bg/bg/files/5e513b455d9fe444eaee75b4a3ea0...

... като под "отпадане на напрежението" се включват и случаите на задействане на някоя от защитните вериги - максималнотокова, термична и пр.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-07-18 10:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ако е надпис върху бутон, вероятно с този бутон се осъществява trip lock manual override - ръчното изключване на блокировката, което е задължително, за да може да се пусне двигателят отново.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-07-18 10:32:24 GMT)
--------------------------------------------------

BTW Ирена е права - би следвало да се пише като две думи (trip lock).
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
mersi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Завинтваща се коронка "Триплок"
Irena Alexieva
4защита от повторно пускане
invguy


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Завинтваща се коронка "Триплок"


Explanation:
Ако става дума за часовници, разбира се, защото не сте уточнили във въпроса. "Триплок" е вид механизъм, по който се завинтват тези коронки, затова мисля, че не е уместно да се превежда.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-07-17 18:36:50 GMT)
--------------------------------------------------

Щом е двигател, не мога да помогна, но преценете според контекста дали не може да е "trip lock" - две думи, а не една. При това положение би могло да става дума за някаква защита, например срещу неволно запалване или нещо такова. На "пистолетите", с които се коват пирони, "предпазителят" срещу неволно изстрелване на пирон се казва точно така.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
защита от повторно пускане


Explanation:
... или "защита против повторно пускане".

Осъществява следната функция:

"Чл. 61. (1) Веригите за управление на електродвигатели трябва да са проектирани така, че след спиране вследствие на спадане или отпадане на напрежението да не е възможно автоматично повторно пускане на електродвигателите, когато такова пускане може да предизвика опасност."
http://www.comfort.bg/bg/files/5e513b455d9fe444eaee75b4a3ea0...

... като под "отпадане на напрежението" се включват и случаите на задействане на някоя от защитните вериги - максималнотокова, термична и пр.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-07-18 10:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ако е надпис върху бутон, вероятно с този бутон се осъществява trip lock manual override - ръчното изключване на блокировката, което е задължително, за да може да се пусне двигателят отново.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2007-07-18 10:32:24 GMT)
--------------------------------------------------

BTW Ирена е права - би следвало да се пише като две думи (trip lock).

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 199
Grading comment
mersi




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search