PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

server blade

Bulgarian translation: блейд сървър

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:server blade
Bulgarian translation:блейд сървър
Entered by: atche84

00:09 Apr 24, 2014
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / server technology
English term or phrase: server blade
XX offers powerful, reliable server blades with the same trusted features as XX rack and tower servers.

Намерих го в други езици, но в български засега не виждам еквивалент.
atche84
блейд сървър
Explanation:
Blade и Rack са възприети транслитерирани, а Tower се изписва на английски.

XX предлага мощни и надеждни блейд сървъри, които имат същите изпитани функции като XX рак и "tower" сървърите.

Описание на разликите между трите вида сървъри: http://www.techrepublic.com/blog/the-enterprise-cloud/the-pr...
Selected response from:

Angelina Penkova
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4блейд сървър
Angelina Penkova
3свръхкомпактен модулен сървър
palilula (X)


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
блейд сървър


Explanation:
Blade и Rack са възприети транслитерирани, а Tower се изписва на английски.

XX предлага мощни и надеждни блейд сървъри, които имат същите изпитани функции като XX рак и "tower" сървърите.

Описание на разликите между трите вида сървъри: http://www.techrepublic.com/blog/the-enterprise-cloud/the-pr...

Angelina Penkova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Boevska: Съгласна, достатъчно разпространено е.
4 hrs

agree  zenithmaster: Само искам да отбележа, че терминът "server rack" е приет да се превежда като "сървърен шкаф", а не просто "рак".
8 hrs

agree  invguy: Казват му и „ножов сървър“, но като че ли „блейд“ се използва най-често.
19 hrs

agree  Yavor Dimitrov
3 days 14 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
свръхкомпактен модулен сървър


Explanation:
Свръхкомпактният модулен сървър е устройство с висока степен на компактност, което работи като независим компютърен сървър и включва поне един процесор и системна памет, но за експлоатацията си зависи от общи ресурси в шаси за свръхкомпактни модули (напр. захранващи източници, охлаждане).

http://bg.wikipedia.org/wiki/Свръхкомпактен_модулен_сървър

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2014-04-24 12:56:25 GMT)
--------------------------------------------------

В немския текст на Уикипедиа има интересни неща за блейд сървер; намерих също съкратено название на немски: клинге, бих го превела като бръснач тоест става въпрос за много тънки компютри за игри.

Прегледайте също този блог:
http://bgconv.com/dhttp://bgconv.com/docs/index-104412.htmlo...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2014-04-24 13:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

Естествено, "дългото наименование" от уикипедията е за преводачи, които стриктно се придържат към български език; беше време, когато това бе много важно за един преводач, но с навлизането на компютъпната терминология е почти невъзможно.

palilula (X)
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Благодаря. Вашият отговор е много точен и е близо до руския превод. Все пак, предпочитам по-къс вариант, предвид на бъдещото навлизане на тези сървъри





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search