converter port

Bulgarian translation: (в случая) разширителен порт на Acer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:converter port
Bulgarian translation:(в случая) разширителен порт на Acer
Entered by: invguy

16:41 Oct 17, 2013
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: converter port
Контекст:
The laptop offers a wide range of options to bring your contents to its large screen, including the converter port, HDMI™, two USB 3.0 ports, a Micro-SD™ card reader, USB 2.0 and optional Bluetooth® 4.0. as well as wireless lan connectivity.

А ето и за какво служи въпросното устройство:
The new Converter Port aims to make the act of connecting to an external display, HDD, router, etc. a lesson in simplicity.

Точният термин не ми е познат, а и попаднах на толкова много версии и портове, че съвсем се обърках.
Идеи?
Teodora Gaydarova
United Kingdom
разширителен порт на Acer
Explanation:
The Acer Converter Port uses the same physical port as a Mini DisplayPort, but is designed to connect to an Acer proprietary cable.
. . . . .
To connect to a LAN or connect to a VGA monitor, you first have to connect the Acer Converter cable to the Acer Converter port on your computer. The Acer converter cable is a one-to-three cable that provides an Ethernet port, VGA port and an additional USB port.
http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/30837/~/fre...

Всъщност пълното име е Acer Converter Cable Port. Смисълът зад такъв порт е следният:

Понеже при съвременните лаптопи се гони малка дебелина, многото портове започват да пречат. Между другото, това е и една от причините от преносимите компютри да изчезне популярният навремето слот за PCMCIA карти, както и всякакви други по-големи портове от типа на принтерския (LPT), ония дългите съединители за докинг станции и т.н.

Та Acer са се изтарикатили и са направили порт, който спестява VGA/DVI/HDMI (видео) и RJ45 (Ethernet) портовете, и лаптопът може да стане с няколко милиметра по-тънък.

Строго погледнато, не е коректно да се каже „конвертиращ/преобразуващ порт“: самият порт не конвертира нищо – това го прави електрониката в кутийката към преходния кабел и/или хардуерът/фърмуерът/софтуерът в самия лаптоп.

Не бих го нарекъл и „порт за преходници“, защото целта му е да позволява свързване не въобще на преходници, а на точно този преходник. (Между другото е интересно, че е използван съединител Mini DisplayPort – който не е от масовите в света на Windows машините, тъй като DisplayPort е интерфейс на Apple, макар и да разрешават ползване на съединителя без лиценз.)

Просто „разширителен порт“ не е достатъчно информативно: те всички портове са разширителни, тъй като служат да разширят компютърната конфигурация чрез присъединяване на допълнителни устройства. (По същата логика слотовете за допълнителни контролери в десктоп машините се наричат разширителни слотове.)

В какво точно се състои техническата уникалност на порта – и дали е чак такава, че да си заслужава уникален термин – не е ясно. Наистина, нетипично е (поне до днес) да се съчетава видео интерфейс с нещо друго: тъй като видеосигналът при съвременните резолюции изисква сериозен трансфер на данни, много се внимава да му се осигури „чист път“ от графичната карта към външния монитор. Явно от Acer са се потрудили да решат проблемите, свързани със съчетаване на три типа сигнали (включително видео) през един интерфейс.

Накрая излиза, че това, което със сигурност отличава този конкретен порт от всички останали е, че е на Acer. Затова – „разширителен порт на Acer“ :)
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2порт за преходници
Ivan Klyunchev
4разширителен порт
Denis Shepelev
3разширителен порт на Acer
invguy
3конвертиращ/ преобразуващ вход
Bela Vasileva


Discussion entries: 4





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
конвертиращ/ преобразуващ вход


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2013-10-17 17:16:52 GMT)
--------------------------------------------------

Не виждам какво друго може да е в превод, но не ми излизат резултати като задам търсене на БГ и затова 'средна сигурност' на моя вариант.

Bela Vasileva
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
разширителен порт


Explanation:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01898887.pdf

Denis Shepelev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Това нещо според мен трябва да се намери на английски, за да се види изходният термин. От текста аз не разбрах конкретно какви устройства се свързват. А горе в контекста има изброени – external display, HDD, router, etc. По липса на място – вж. горе.
7 hrs
  -> Разширителен порт: Acer Converter port http://www.pic.bg/ultrabook/acer/aspire-nx.mbkex.022 Има още много такива примери

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
порт за преходници


Explanation:
https://www.google.com/search?hl=en&as_q=HP&as_epq=разширите...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2013-10-18 01:44:48 GMT)
--------------------------------------------------

Както се вижда от линка http://news.laptop.bg/revyuta/revyu-na-acer-aspire-v5-572-pe... , Acer Converter Port е унифициран порт за преходници на тайванската компания, който може да послужи за VGA, USB или дори LAN връзка, например. VGA (порт за монитори) отговаря на external display (външен дисплей) в дадения горе контекст, USB отговаря на HDD (външен харддиск), LAN отговаря на router (рутер).

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tanya Doneva
4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Andrei Vrabtchev
4 hrs
  -> Благодаря!

neutral  Denis Shepelev: "порт за преходници" се среща само веднъж в гугъла (примерът, който сте дали), което не ми вдъхва доверие.
5 hrs
  -> Да. но е точно за търсения порт, който явно е уникален само за Acer.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
разширителен порт на Acer


Explanation:
The Acer Converter Port uses the same physical port as a Mini DisplayPort, but is designed to connect to an Acer proprietary cable.
. . . . .
To connect to a LAN or connect to a VGA monitor, you first have to connect the Acer Converter cable to the Acer Converter port on your computer. The Acer converter cable is a one-to-three cable that provides an Ethernet port, VGA port and an additional USB port.
http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/30837/~/fre...

Всъщност пълното име е Acer Converter Cable Port. Смисълът зад такъв порт е следният:

Понеже при съвременните лаптопи се гони малка дебелина, многото портове започват да пречат. Между другото, това е и една от причините от преносимите компютри да изчезне популярният навремето слот за PCMCIA карти, както и всякакви други по-големи портове от типа на принтерския (LPT), ония дългите съединители за докинг станции и т.н.

Та Acer са се изтарикатили и са направили порт, който спестява VGA/DVI/HDMI (видео) и RJ45 (Ethernet) портовете, и лаптопът може да стане с няколко милиметра по-тънък.

Строго погледнато, не е коректно да се каже „конвертиращ/преобразуващ порт“: самият порт не конвертира нищо – това го прави електрониката в кутийката към преходния кабел и/или хардуерът/фърмуерът/софтуерът в самия лаптоп.

Не бих го нарекъл и „порт за преходници“, защото целта му е да позволява свързване не въобще на преходници, а на точно този преходник. (Между другото е интересно, че е използван съединител Mini DisplayPort – който не е от масовите в света на Windows машините, тъй като DisplayPort е интерфейс на Apple, макар и да разрешават ползване на съединителя без лиценз.)

Просто „разширителен порт“ не е достатъчно информативно: те всички портове са разширителни, тъй като служат да разширят компютърната конфигурация чрез присъединяване на допълнителни устройства. (По същата логика слотовете за допълнителни контролери в десктоп машините се наричат разширителни слотове.)

В какво точно се състои техническата уникалност на порта – и дали е чак такава, че да си заслужава уникален термин – не е ясно. Наистина, нетипично е (поне до днес) да се съчетава видео интерфейс с нещо друго: тъй като видеосигналът при съвременните резолюции изисква сериозен трансфер на данни, много се внимава да му се осигури „чист път“ от графичната карта към външния монитор. Явно от Acer са се потрудили да решат проблемите, свързани със съчетаване на три типа сигнали (включително видео) през един интерфейс.

Накрая излиза, че това, което със сигурност отличава този конкретен порт от всички останали е, че е на Acer. Затова – „разширителен порт на Acer“ :)

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: От написаното излиза, че това е порт за преходен кабел. Това е по-конкретно от разширителен порт, за който вече има термин. Може би" порт за преходен кабел на Acer" е най-точно.
8 hrs
  -> Съгласен, може и така да се разсъждава.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search