PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

multi-touch

Bulgarian translation: мултитъч / (с докосване на няколко пръста)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multi-touch
Bulgarian translation:мултитъч / (с докосване на няколко пръста)
Entered by: Andrei Vrabtchev

02:06 May 28, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Touchscreen interface
English term or phrase: multi-touch
За общата постановка вижте въпроса за tap.

Типични употреби: multi-touch interface/screen/input/gesture/etc. Това е усъвършенстваният тип сензорно управление, при който дисплеят „разбира“ и жестове, включващи повече от един пръст. Основната дилема е дали да се търси описателен превод от типа на „с докосване на няколко пръста“ (Microsoft) или да се спрем на краткото и еднозначно „мултитъч“ и да приключим въпроса.
invguy
Bulgaria
мултитъч / (с докосване на няколко пръста)
Explanation:
Аз лично бих предпочел "мултитъч".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:38:09 GMT)
--------------------------------------------------

Отказаха на Apple патент за думата „мултитъч”
http://www.manager.bg/news/otkazaha-na-apple-patent-za-dumat...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Всъщност може и "мултисензорен"


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:39:40 GMT)
--------------------------------------------------

комп. Multitouch мультитач технология, по которой сенсорный экран или тачпад отслеживает одновременно несколько точек нажатия (ВВладимир); мультисенсорный (такой перевод встречается в современной прессе и у Microsoft supremumxpeh)
http://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=multi-touch&l1=1

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:40:57 GMT)
--------------------------------------------------

Сензорни екрани, които могат да регистрират едновременно няколко отделни докосвания, се наричат мултисензорни екрани (на английски: multi-touch display).
Сензорни екрани, които могат да регистрират едновременно няколко отделни докосвания, се наричат мултисензорни екрани (на английски: multi-touch display).
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2мултитъч / (с докосване на няколко пръста)
Andrei Vrabtchev
4тактилно-сензорен / тактилен сензорен; многоточков сензорен (екран)
Christo Metschkaroff
3мултитач
Rada Gankova


Discussion entries: 1





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
мултитъч / (с докосване на няколко пръста)


Explanation:
Аз лично бих предпочел "мултитъч".

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:38:09 GMT)
--------------------------------------------------

Отказаха на Apple патент за думата „мултитъч”
http://www.manager.bg/news/otkazaha-na-apple-patent-za-dumat...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:39:34 GMT)
--------------------------------------------------

Всъщност може и "мултисензорен"


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:39:40 GMT)
--------------------------------------------------

комп. Multitouch мультитач технология, по которой сенсорный экран или тачпад отслеживает одновременно несколько точек нажатия (ВВладимир); мультисенсорный (такой перевод встречается в современной прессе и у Microsoft supremumxpeh)
http://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=multi-touch&l1=1

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-05-28 06:40:57 GMT)
--------------------------------------------------

Сензорни екрани, които могат да регистрират едновременно няколко отделни докосвания, се наричат мултисензорни екрани (на английски: multi-touch display).
Сензорни екрани, които могат да регистрират едновременно няколко отделни докосвания, се наричат мултисензорни екрани (на английски: multi-touch display).

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kaloyan Ivanov
1 hr
  -> мерси!

agree  Ivan Klyunchev
14 hrs
  -> благодаря!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
мултитач


Explanation:
Мисля, че вече всички използват "мултитъч" или "мултитач".
Описателният превод е по-тромав.

Rada Gankova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrei Vrabtchev: Не мисля, че "мултитач" е добър избор за транслитерация - вижте за справка в Google
24 mins

3 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
тактилно-сензорен / тактилен сензорен; многоточков сензорен (екран)


Explanation:
Като няма български термин ;-), ще използуваме латинския - даже някои го ползуват вече.
Във втората препратка (стр. 2 - 4/30) има принципното изображение.


    Reference: http://mytech.bg/t_novini/11964/%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%...
    Reference: http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/originalDo...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search