compliant dynamic name services

Bulgarian translation: услуга за динамични имена

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compliant dynamic name services
Bulgarian translation:услуга за динамични имена
Entered by: Elena Aleksandrova

07:41 Apr 20, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Computers: Hardware
English term or phrase: compliant dynamic name services
If you have a DHCP server in your network (typically a UNIX®, Windows® 2000/XP, Windows Vista® network) the print server will automatically obtain its IP address from a DHCP server and register its name with any RFC 1001 and 1002 compliant dynamic name services.
Elena Aleksandrova
Bulgaria
услуга за динамични имена
Explanation:
Ако искаме да го преведем директно и неразбираемо, ще напишем:
"...сървърът ... ще регистрира името си във всяка услуга за динамични имена, съвместима с RFC 1001 и RFC 1002"
Източник -
http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx?sString=...
Ако изкаме да е мъничко по-разбираемо, ще напишем:
"...сървърът ... ще регистрира името си в [открити] сървъри за имена, съвместими с RFC 1001 и RFC 1002"
Тук "сървър за имена" е преводът на name server съгласно
http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx?sString=...

Иначе мисля, че стана ясно от предишния отговор, че compliant всъщност е част от словосъчетанието RFC 1001 compliant, а не от compliant name services.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1услуга за динамични имена
Boyan Brezinsky
4(функция) присвояване на динамични имена
atche84
3 +1съвместима динамична система за идентификация на имена
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
съвместима динамична система за идентификация на имена


Explanation:
По Лингво 12

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-04-20 07:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

В случая съвместима със спецификациите RFC 1001 и 1002.

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  teodopa: A networking protocol is defined by the RFC 1001 and RFC 1002 standard documents.The Name Service, according to RFCs 1001 and 1002, is called NetBIOS Naming Service or NBNS.
4 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
услуга за динамични имена


Explanation:
Ако искаме да го преведем директно и неразбираемо, ще напишем:
"...сървърът ... ще регистрира името си във всяка услуга за динамични имена, съвместима с RFC 1001 и RFC 1002"
Източник -
http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx?sString=...
Ако изкаме да е мъничко по-разбираемо, ще напишем:
"...сървърът ... ще регистрира името си в [открити] сървъри за имена, съвместими с RFC 1001 и RFC 1002"
Тук "сървър за имена" е преводът на name server съгласно
http://www.microsoft.com/language/en/us/search.mspx?sString=...

Иначе мисля, че стана ясно от предишния отговор, че compliant всъщност е част от словосъчетанието RFC 1001 compliant, а не от compliant name services.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Boevska: С две ръце съм "за". Това е верният отговор.
4 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(функция) присвояване на динамични имена


Explanation:
"услуга" или "функция" може да се пропусне предвид на наличието на RFC - remote function call и DHCP - dynamic host configuaraion protocol.
Смисълът на присвояването на динамични имена е да не се запълва излишно паметта с присвоени някога, но неупотребявани в момента имена (статичните са такива).
Динамичните имена се присвояват/приписват в момента само на активните у-ва и след изключването им се изтриват.

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search