green water

Bulgarian translation: застояла вода, тиня

08:06 Mar 6, 2005
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Botany
English term or phrase: green water
green water
slavist
Bulgarian translation:застояла вода, тиня
Explanation:
Трудно е без контекст да се даде точен отговор на въпроса, но все пак да се пробвам. Водата е зелена, защото в нея са се завъдили водорасли, бактерии и други организми. Например, ако водата в аквариума не се сменя, тя става точно такава - green water.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 14 mins (2005-03-06 10:21:13 GMT)
--------------------------------------------------

Погледнах какво пише в речниците и открих още едно значение - голяма вълна, която залива палубата на кораб.

Ето как е обяснено това в Maritime dictionary - shipping of green water - describes water coming onto the deck of a ship due to ship motion

http://www.m-i-link.com/dictionary/default.asp?s=s&q=green w...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2005-03-06 10:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

Ето малко примери за първото значение:

Green water in the aquarium is nothing more then single celled planktonic organisms that thrive on high dissolved organic matter and nutrients often indicated by elevated nitrate levels.

http://www.algone.com/greenwater.htm

One of the most frequent problems with our ponds is green water. As everyone knows, green water is the result of algae growth, this article will look at some of the basics about algae and how to eliminate them.

http://www.akca.org/library/greenwtr.htm

Като синоним на \"Green water\" намирам \"algal bloom\", което си е точно \"цъфтеж на водорасли\". Нямам представа, обаче, как всичко това може да се свърже с виедото.
Selected response from:

Antonina Zaitseva
Ireland
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4зелена/оцветена разпенена вода
RUJA
3застояла вода, тиня
Antonina Zaitseva


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
зелена/оцветена разпенена вода


Explanation:
Green water = green scum (с посоченото значение. Моля, давайте търсените думи в контекст.
Но понежесте посочили приложение в мултимедийния секторр, може да има и следния вариант. В Русия (СССР) възниква нещо група, наречена "Цветные воды". Наименованието изхожда от основното значение на словосъчетанието:
"Было это давно, в фантастической стране СССР, в 1975 г собрались в одной квартире, два молодых школьника - Коля и Слава, взяли в руки гитары, присоединили их к усилителям и приемникам, установили чемоданы и коробки из-под тортов, взяли в руки карандаши и началась таинственная история "Цветение воды".
Откуда, интересно слово "Цветение воды" Коля взял в руки англо-русский словарь и нашел там такое сочетание - "green scum water". Мы все знаем, что в мире всё цветет: деревья, цветы, люди, а это было как раз время "детей цветов" - хиппи, длинные волосы и громкая музыка: "Slade", "Sweet", "Deep Purple", "Led Zeppelin", "Grand Funk", "Creedence". Мы пели тогда, только на английском языке: Smoking Blue - Венера, Beatles - Don't Let Me Down, Oh, Darling, Hey
Jude, Why Don't We Do It In The Road..... Музыка и крики неслись по всему дому, часто прибегали соседи, стучали, мешали великому творчеству группы......У НАС ПОЯВИЛИСЬ, ПЕРВЫЕ ЗАПИСИ НАШИХ ГРУПП.......НАЧАЛАСЬ НОВАЯ ЭПОХА "ЦВЕТЕНИЕ ВОДЫ ", Я ВПЕРВЫЕ СОЧИНИЛ СОБСТВЕННЫЕ ПЕСНИ...... ЦВЕТЕНИЕ ВОДЫ" - СТАЛИ МНОГО СОЧИНЯТЬ ПЕСЕН ПО 10 В ДЕНЬ- ТВОРЧЕСКИЙ ПОДЪЕМ ...."


    Reference: http://search.rambler.ru/srch?words=green+water&hilite=AC05D...
RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
застояла вода, тиня


Explanation:
Трудно е без контекст да се даде точен отговор на въпроса, но все пак да се пробвам. Водата е зелена, защото в нея са се завъдили водорасли, бактерии и други организми. Например, ако водата в аквариума не се сменя, тя става точно такава - green water.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 14 mins (2005-03-06 10:21:13 GMT)
--------------------------------------------------

Погледнах какво пише в речниците и открих още едно значение - голяма вълна, която залива палубата на кораб.

Ето как е обяснено това в Maritime dictionary - shipping of green water - describes water coming onto the deck of a ship due to ship motion

http://www.m-i-link.com/dictionary/default.asp?s=s&q=green w...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2005-03-06 10:37:09 GMT)
--------------------------------------------------

Ето малко примери за първото значение:

Green water in the aquarium is nothing more then single celled planktonic organisms that thrive on high dissolved organic matter and nutrients often indicated by elevated nitrate levels.

http://www.algone.com/greenwater.htm

One of the most frequent problems with our ponds is green water. As everyone knows, green water is the result of algae growth, this article will look at some of the basics about algae and how to eliminate them.

http://www.akca.org/library/greenwtr.htm

Като синоним на \"Green water\" намирам \"algal bloom\", което си е точно \"цъфтеж на водорасли\". Нямам представа, обаче, как всичко това може да се свърже с виедото.


Antonina Zaitseva
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search