rock wool

Bulgarian translation: 1. минерална (каменна) вата; (строит. - изолац. материал) 2. минерална (хидропонна) подложка (легло) [област: хидропоника]

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rock wool
Bulgarian translation:1. минерална (каменна) вата; (строит. - изолац. материал) 2. минерална (хидропонна) подложка (легло) [област: хидропоника]
Entered by: Christo Metschkaroff

08:03 Jan 21, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Botany / rock wool
English term or phrase: rock wool
Eто и две изречения контекст, които биха могли да помогнат: "Rock wool was discovered during a volcanic eruption in Hawaii in 1840. It was found that plants thrive well on rock wool."
Sunny66
Macedonia (FYROM)
минерална (хидропонна) подложка (легло)
Explanation:
При хидропонни системи. Вж. линка по-долу. Минералната вата е само във строителството (изолации).

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2010-01-21 08:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

Допълвам отговора си относно тази част на въпроса Ви, тъй като растенията не могат да виреят върху минерална вата.
Selected response from:

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5минерална (хидропонна) подложка (легло)
Christo Metschkaroff
4 +3минерална вата
Boika Koceva
3 +1каменна вата
Boyan Brezinsky


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
каменна вата


Explanation:
А пък един от основните производители на този материал се казва почти точно така: http://www.rockwool.bg/

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdravka Nikolova
7 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
минерална вата


Explanation:
Работила съм в строителна фирма. Срещала съм го.

Boika Koceva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petkovw
1 hr

agree  natasha stoyanova
5 hrs

agree  Galina Rusinova
5 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
минерална (хидропонна) подложка (легло)


Explanation:
При хидропонни системи. Вж. линка по-долу. Минералната вата е само във строителството (изолации).

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2010-01-21 08:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

Допълвам отговора си относно тази част на въпроса Ви, тъй като растенията не могат да виреят върху минерална вата.


    Reference: http://www.hydroponics101.com/sw63706.php
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zenithmaster: Звучи добре като разграничение между изолационния материал и субстрата, който се използва при хидропонно култивиране.
1 hr
  -> 10x!

agree  natasha stoyanova
4 hrs
  -> 10x!

agree  Yordanka Petkova: баш си е подложка(легло)
6 hrs
  -> 10x!

agree  Kalinka Hristova
8 hrs
  -> 10x!

agree  Yavor Popov
20 hrs
  -> 10x!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search