nursery products

Bulgarian translation: посевен и посадъчен материал

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nursery products
Bulgarian translation:посевен и посадъчен материал
Entered by: Vihar Kraste (X)

07:50 Oct 2, 2002
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Botany / plants
English term or phrase: nursery products
Vegetables, horticultural products and nursery products
Galia
посевен и посадъчен материал
Explanation:
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПОСЕВНИЯ И ПОСАДЪЧНИЯ МАТЕРИАЛ

ИЗДАДЕН ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ, обн., Изв., бр. 39 от 15 май 1959 г., изм., ДВ, бр. 25 от 1961 г., бр. 92 от 1969 г.


1. Министерството на земеделието и горите организира, ръководи и контролира производството, изкупуването, пласмента и разпространяването на посевния и посадъчния материал.

2. Под посевен материал по смисъла на Закона за посевния и посадъчния материал и настоящия правилник се разбират сортовите и обикновените семена от всички земеделски култури, които се употребяват за посев, семената и луковиците от зеленчукови, цветни, медицински и други култури.

3. Под посадъчен материал по смисъла на Закона за посевния и посадъчния материал се разбират предназначените за засаждане дръвчета и храсти от ябълки, круши, дюли, сливи, кайсии, праскови, череши, вишни, орехи, бадеми, черници; облагородени и необлагородени вкоренени лози, вкоренени дивачки; лозови резници за подложки и за калеми; растенията за разсад от ягоди, малини, рози; корени от лавандула, мента; клубени от картофи; луковици и др.

4. Министерството на земеделието и горите организира в научноизследователските учреждения създаването на нови сортове от селскостопанските култури, поддържането на сортовата чистота и подобрението на районираните в страната сортове и производството на суперелитни и елитни семена за семепроизводство по одобрена методика.

5. Производството на сортов посевен материал от останалите размножения за сортообмяна, на овощен посадъчен материал и на облагородени и необлагородени вкоренени лози за продажба се извършва в одобрени от министъра на земеделието и горите ДЗС, ТКЗС, научноизследователски учреждения, горски стопанства и други обществени земеделски стопанства.
(Ал. 2, изм. - ДВ, бр. 25 от 1961 г.) Стопанствата - производители на сортов посевен и посадъчен материал, могат да задоволяват нуждите си от собственото си производство.
...


(http://www.asme.bg/services_bg/toc2.asp)
... Внос на семена и посадъчни материали. Залесяване на слабопродуктивни земи. Разсадници ...

(http://accinfo.persof.com/view.cgi?c=6&item=44http://accinfo...
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ГОРИТЕ
Приет с Постановление № 80 на Министерския съвет от 6 април 1998 г.,
обн., ДВ, бр. 41 от 10 април 1998 г., изм. и доп., ДВ, бр. 74 от 2002 г.
...
5. други - семепроизводствени насаждения и градини; горски разсадници; географски култури; хидроложки стационари; дендрариуми; гори около паметници на културата;
...
Чл. 55. (1) Производството на посадъчен материал за залесяване се извършва в горски разсадници.
(2) Държавните лесничейства осигуряват репродуктивни материали за собствени нужди и по договор - за нуждите на други собственици на гори и земи от горския фонд.
...
Selected response from:

Vihar Kraste (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4разсад
Elissaveta Toteva (X)
1посевен и посадъчен материал
Vihar Kraste (X)


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
разсад


Explanation:
или посадъчни материали

Elissaveta Toteva (X)
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
посевен и посадъчен материал


Explanation:
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПОСЕВНИЯ И ПОСАДЪЧНИЯ МАТЕРИАЛ

ИЗДАДЕН ОТ МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ, обн., Изв., бр. 39 от 15 май 1959 г., изм., ДВ, бр. 25 от 1961 г., бр. 92 от 1969 г.


1. Министерството на земеделието и горите организира, ръководи и контролира производството, изкупуването, пласмента и разпространяването на посевния и посадъчния материал.

2. Под посевен материал по смисъла на Закона за посевния и посадъчния материал и настоящия правилник се разбират сортовите и обикновените семена от всички земеделски култури, които се употребяват за посев, семената и луковиците от зеленчукови, цветни, медицински и други култури.

3. Под посадъчен материал по смисъла на Закона за посевния и посадъчния материал се разбират предназначените за засаждане дръвчета и храсти от ябълки, круши, дюли, сливи, кайсии, праскови, череши, вишни, орехи, бадеми, черници; облагородени и необлагородени вкоренени лози, вкоренени дивачки; лозови резници за подложки и за калеми; растенията за разсад от ягоди, малини, рози; корени от лавандула, мента; клубени от картофи; луковици и др.

4. Министерството на земеделието и горите организира в научноизследователските учреждения създаването на нови сортове от селскостопанските култури, поддържането на сортовата чистота и подобрението на районираните в страната сортове и производството на суперелитни и елитни семена за семепроизводство по одобрена методика.

5. Производството на сортов посевен материал от останалите размножения за сортообмяна, на овощен посадъчен материал и на облагородени и необлагородени вкоренени лози за продажба се извършва в одобрени от министъра на земеделието и горите ДЗС, ТКЗС, научноизследователски учреждения, горски стопанства и други обществени земеделски стопанства.
(Ал. 2, изм. - ДВ, бр. 25 от 1961 г.) Стопанствата - производители на сортов посевен и посадъчен материал, могат да задоволяват нуждите си от собственото си производство.
...


(http://www.asme.bg/services_bg/toc2.asp)
... Внос на семена и посадъчни материали. Залесяване на слабопродуктивни земи. Разсадници ...

(http://accinfo.persof.com/view.cgi?c=6&item=44http://accinfo...
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ГОРИТЕ
Приет с Постановление № 80 на Министерския съвет от 6 април 1998 г.,
обн., ДВ, бр. 41 от 10 април 1998 г., изм. и доп., ДВ, бр. 74 от 2002 г.
...
5. други - семепроизводствени насаждения и градини; горски разсадници; географски култури; хидроложки стационари; дендрариуми; гори около паметници на културата;
...
Чл. 55. (1) Производството на посадъчен материал за залесяване се извършва в горски разсадници.
(2) Държавните лесничейства осигуряват репродуктивни материали за собствени нужди и по договор - за нуждите на други собственици на гори и земи от горския фонд.
...

Vihar Kraste (X)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search