behavioral targeting

Bulgarian translation: поведенческо таргетиране

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:behavioral targeting
Bulgarian translation:поведенческо таргетиране

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:59 Jan 26, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations
Additional field(s): Internet, e-Commerce, Marketing / Market Research
English term or phrase: behavioral targeting
Definition from Sprythink Inc.:
A technique used by online publishers and advertisers to increase the effectiveness of their campaigns. Behavioral targeting uses information collected on an individual‘s web browsing behavior such as the pages they have visited or the searches they have made to select which advertisements to be displayed to that individual. Practitioners believe this helps them deliver their online advertisements to the users who are most likely to be influenced by them.

Example sentence(s):
  • Behavioral patterns can often reveal far more about an individual's wants and needs than simple demographics. Using AOL's behavioral targeting technology, you can identify the types of patterns that indicate potential customers, and deliver ads accordingly. AOL Inc.
  • Since the ad is generated by a consumer’s demonstrated interest, behavioral targeting provides stronger, more promising sales leads, allowing marketers to serve relevant ads anywhere within a network of websites. CBS Interactive Inc.
  • Behavioral targeting technologies work by anonymously monitoring and tracking the content read and sites visted by a designated unique user or IP as that user surfs the Internet. Search Engine Journal
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

поведенческо таргетиране
Definition:
Личната информация в Интернет придобива все по-различно от традиционното значение, където името, адреса и годините не са толкова важни, колкото поведението на потребителите по време на тяхното сърфиране в Мрежата. Тези данни, които се събират от различни програми и приложения, са златна мина както за сайтовете, така и за рекламодателите.

В интернет маркетинга това е познато като поведенческо таргетиране като основната идея е да се анализират сайтовете, които потребителите посещават и така да им се създаде предполагаем профил за нещата, от които те биха били заинтересовани. На базата на този профил ще им бъдат изпращани реклами на продукти и услуги, когато се смята, че те са готови да закупят тези продукти.
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3поведенческо таргетиране
Andrei Vrabtchev
4поведенческо таргетиране
natasha stoyanova


  

Translations offered


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
поведенческо таргетиране


Definition from visionforweb.com:
Личната информация в Интернет придобива все по-различно от традиционното значение, където името, адреса и годините не са толкова важни, колкото поведението на потребителите по време на тяхното сърфиране в Мрежата. Тези данни, които се събират от различни програми и приложения, са златна мина както за сайтовете, така и за рекламодателите.

В интернет маркетинга това е познато като поведенческо таргетиране като основната идея е да се анализират сайтовете, които потребителите посещават и така да им се създаде предполагаем профил за нещата, от които те биха били заинтересовани. На базата на този профил ще им бъдат изпращани реклами на продукти и услуги, когато се смята, че те са готови да закупят тези продукти.

Example sentence(s):
  • Що е то поведенческо таргетиране в Интернет четвъртък, септември 24th, 2009 Възможността за таргетиране – безспорно един от най-големите плюсове на онлайн маркетинга. Мечтата на всеки маркетьор и рекламодател – да достигне до точната си аудитория, именно тази, която му е необходима, с което да постигне най-голяма чистота на посланието, ефективност и ROI на кампанията си. Сред останалите, вече добре утвърдени и у нас модели на онлайн таргетиране – геотаргетиране, по съдържание, по демография, нещо, което все още не се използва в практиката на специалистите по онлайн маркетинг е именно поведенческото таргетиране. Може би защото за него се знае най-малко или защото е трудно да се постигне. Но съвременните технологии предлагат какво ли не, включително възможности за детайлно поведенческо таргетиране, в това число и голямата новост – предсказуемото поведенческо таргетиране. Отскоро подобни технологии се предлагат и у нас. За да ги използваме ефективно в практиката си е добре да опознаем тези два не толкова популярни за България модела на таргетиране в Интернет. Behavioral targeting Поведенческото таргетиране използва информацията от браузването на конкретния човек и на тази база предлага конкретни банери, с различен криейтив или послания, които са по-релевантни за него. Последното е в голям интерес и за онлайн медиите и мрежите, тъй като те предоставят полезна и релевантна информация, вместо скучни и досадни банери, пред погледа на своите потребители. Ключово в този тип таргетиране е освен самата технология и разбирането на потребителя и поднасянето на персонализирано онлайн изживяване. Тенденция от 2008-ма година е все повече кампании да застъпват именно подобен род таргетиране с цел достигане по-висока ефективност. Predictive behavioral targeting Новост в онлайн маркетинга в световен мащаб от последната година е предсказуемото поведенческо таргетиране (Predictive behavioral targeting). В този случай информацията за потребителя, неговите навици за браузване и пребиваване в Интернет са предварително проучени и с това – предсказуеми. Предсказуемото поведенческо таргетиране залага едновременно на техническо измерване и проучване на аудиторията. Проучват се навиците за клик на потребителя, като се наслагват върху демографски данни за същата аудитория. Така се проследява например интересът към кокнретни продукти или лайфстайл и се формират различните категории потребители. По този начин реклама за коли може да се появи на екрана на потребителя след като той вече е бил на няколко авто-сайта и вече е на финансов сайт, например. Технологиите, позволяващу предсказуемо поведенческо таргетиране оптимизират всяка кампания и показването на банера само към потребители, които биха имали интерес да го видят. Така например на женски сайт все пак има мъжка аудитория, дори и в малък процент – при използване на подобна система на тази малка част от аудиторията на конкретния сайт ще бъде поднесена реклама, която би я заинтересовало (нпаример – автомобилна, а не за дамски продукти). Основната идея е, че хора със сходно поведение по отношение на кликове и браузване ще имат и сходен демографски профил и обратното. Предсказуемото поведенческо таргетиране означава таргетиране в реално време – от първия клик на потребителя. Доколко поведенческото таргетиране ще успее да навлезе на родния онлайн маркетинг пазар през оставащите месеци от тази година е под въпрос. Но със сигурност ще е една от първите по ръст модели за реклама през идващата година. Въпрос не на технологии или готовност на медиите да откликнат, а най-вече на далновидност при избора на решения на рекламодателите. Статията е публикувана и в августовския брой на списание .Net. - http://www.blog.comon.bg  
  • Предсказуемо Поведенческо Таргетиране ноември 10th, 2009 at 1:51pm by Anito Лектор – Венци Костов РВТ измерване Стъпка 1: Измерване на поведението. Стъпка 2: Онлайн проучване. Стъпка 3: Профилиране Предимства за рекламодателите. решение при липса на подходящи сайтове за дадена марка. Подход за намаляване на рекламните загуби. Цялостно достигане до таргет групата. Понижаване на цената за контакт. - http://blog.kabinata.com  
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Tanya Doneva
26 mins
  -> thank you!

Yes  Galina Rusinova
2 hrs
  -> thanks!

Yes  Yavor Popov
12 hrs
  -> thank you!

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
поведенческо таргетиране


Definition from own experience or research:
насочване на рекламата към определена обществена група въз основа на анализи на поведението

Example sentence(s):
  • За (подобряване на) нашето обслужване и продукт, ние използваме (временни и постоянни) cookies („бисквитки”), разрешени от трета страна cookies, web beacons (електронни изображения за анализиране на потребителския трафик или транзакции, б.пр.) и/или други технологии за събиране на данни, които не могат да бъдат персонално индентифицирани, за проследяване на поведението на потребителите, за специфични или поръчкови оферти или реклами и за наблюдение и запис на посещенията и използването на нашия уебсайт (уебсайтове) - Изявление за конфиден  
  • Behavioral targeting Поведенческото таргетиране използва информацията от браузването на конкретния човек и на тази база предлага конкретни банери, с различен криейтив или послания, които са по-релевантни за него. - Що е то поведенческо т  
  • Contextual and behavioural targeting- насочването на онлайн промоции към потенциални клиенти, базирани на предишното им онлайн поведение (т.е. сайтовете които са посетили) и контекста на съдържанието на уеб сайта - Маркетингови стратег  

Explanation:
аз лично не харесвам този "побългарен" термин, но имам възможност само на един отговор, а той вече се използва именно в грозната му форма. Да не говорим за втория пример, в който всяка четвърта дума е чуждица с българско окончание ...
natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search