bridge / blade

French translation: serveur pont / serveur lame / carte serveur

09:01 Jun 11, 2008
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
Dutch term or phrase: bridge / blade
TANDBERG verhoogt bridgeperformance videoconferencing met nieuwe blade

Nieuwe bridge blade ondersteunt grootste aantal gelijktijdige videogesprekken op één platform

TANDBERG, leverancier en producent van telepresence, high-definition videoconferencing en mobiele video-oplossingen, introduceert een nieuwe bridge blade voor hogere prestaties van haar MSE 8000 serie. De nieuwe blade zorgt ervoor dat één platform tot 180 gelijktijdige high-definition videogesprekken kan ondersteunen. Vooral service providers die videoconferencing als dienst willen aanbieden en grote organisaties met een groeiende vraag naar capaciteit voor videoconferenties ondervinden hier voordeel van. De nieuwe bridge blade biedt de hoogste beschikbare prestaties in de markt.
Catherine Lenoir
French translation:serveur pont / serveur lame / carte serveur
Explanation:
ça se traduit...
Un pont (bridge) est un équipement servant à relier des segments de réseaux qui utilisent le même protocole, mais qui ne partagent pas nécessairement les mêmes structures. (GDT)
Le serveur lame ou carte serveur est expliqué ici http://fr.wikipedia.org/wiki/Serveur_lame

La difficulté est de trouver une expression pour cumuler les deux concepts. "pont serveur lame", "pont serveur sur carte"...



--------------------------------------------------
Note added at 49 minutes (2008-06-11 09:51:17 GMT)
--------------------------------------------------

Plutôt "serveur pont sur carte" ou "carte serveur pont"
Selected response from:

hendiadys
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bridge blade
Elène Klaren (X)
3serveur pont / serveur lame / carte serveur
hendiadys


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bridge blade


Explanation:
Niet vertalen, zie link.


    Reference: http://www.commentcamarche.net/forum/affich-3792848-question...
Elène Klaren (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
serveur pont / serveur lame / carte serveur


Explanation:
ça se traduit...
Un pont (bridge) est un équipement servant à relier des segments de réseaux qui utilisent le même protocole, mais qui ne partagent pas nécessairement les mêmes structures. (GDT)
Le serveur lame ou carte serveur est expliqué ici http://fr.wikipedia.org/wiki/Serveur_lame

La difficulté est de trouver une expression pour cumuler les deux concepts. "pont serveur lame", "pont serveur sur carte"...



--------------------------------------------------
Note added at 49 minutes (2008-06-11 09:51:17 GMT)
--------------------------------------------------

Plutôt "serveur pont sur carte" ou "carte serveur pont"

hendiadys
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
merci




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search