drukverlagend slapen

French translation: dormir sur un matelat qui réduit les pressions

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:drukverlagend slapen
French translation:dormir sur un matelat qui réduit les pressions
Entered by: philippe vandevivere

19:45 Nov 21, 2012
Dutch to French translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / gewoon literatuur
Dutch term or phrase: drukverlagend slapen
Il s'agit d'un catalogue d'un fabricant de matelas :

Een matras koop je niet zomaar in 10 minuutjes. Een ergonomisch verantwoorde matras moet aangepast zijn en beschikken over de ideale mix tussen drukverlagend slapen en voldoende ondersteuning. Er bestaan heel wat verschillende materialen op de markt en als fabrikant volgen we alles van zeer dicht op. Iedereen is uniek en dus passen we de matras aan volgens het profiel van de klant. De houding van de wervelkolom en nog vele andere criteria zijn heel belangrijk in de samenstelling van de perfecte matras.
philippe vandevivere
France
dormir sur un matelat qui réduit les pressions
Explanation:
Ik heb deze tekst gevonden op onderstaande site. "matelat qui réduit les pressions"
Drukverlagend visco-elastisch matras / Le matelas en mousse viscoélastique réduit les pressions
De Invacare® Softform Premier Visco is een anti-decubitus matras met een diepe visco-elastische binnenlaag. Deze laag met een
hoge veerkracht past zich aan de vorm van het lichaam aan door gebruik te maken van de lichaamstemperatuur. Dit zorgt voor
een hoog comfort en vermindert in zeer sterke mate het risico op doorligplekken doordat de druk gelijkmatig wordt verdeeld
over het ligvlak.
Invacare® Softform Premier Visco est un matelas anti-escarres contenant une couche épaisse viscoélastique. Cette couche de
portance forte s’adapte à la forme du corps en utilisant sa température. Ceci assure un grand confort et diminue très fortement les risques
d’escarres car les pressions sont réparties de manière régulière sur toute la surface.
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dormir sur un matelat qui réduit les pressions
Bram Poldervaart
3dormir sur matelas réducteur de pression
Odette Jonkers (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dormir sur un matelat qui réduit les pressions


Explanation:
Ik heb deze tekst gevonden op onderstaande site. "matelat qui réduit les pressions"
Drukverlagend visco-elastisch matras / Le matelas en mousse viscoélastique réduit les pressions
De Invacare® Softform Premier Visco is een anti-decubitus matras met een diepe visco-elastische binnenlaag. Deze laag met een
hoge veerkracht past zich aan de vorm van het lichaam aan door gebruik te maken van de lichaamstemperatuur. Dit zorgt voor
een hoog comfort en vermindert in zeer sterke mate het risico op doorligplekken doordat de druk gelijkmatig wordt verdeeld
over het ligvlak.
Invacare® Softform Premier Visco est un matelas anti-escarres contenant une couche épaisse viscoélastique. Cette couche de
portance forte s’adapte à la forme du corps en utilisant sa température. Ceci assure un grand confort et diminue très fortement les risques
d’escarres car les pressions sont réparties de manière régulière sur toute la surface.


    Reference: http://doclibrary.invacare.be/office%5Ceurope%5Cmarketing%5C...
Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
merci !

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dormir sur matelas réducteur de pression


Explanation:
une autre idée, voir site


    Reference: http://matelas.com/ins_matrecpression.htm
Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search