WAR

English translation: professional advisory board

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:werkveldadviesraad (WAR)
English translation:professional advisory board
Entered by: Jonathan Beaton

14:44 Jan 18, 2013
Dutch to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / HBO
Dutch term or phrase: WAR
Wij weten van andere hbo-instellingen dat hun WAR zijn eisen aan afgestudeerden expliciet heeft gemaakt.

From a report about professional development at a business school. Does anyone know what a WAR might be?
Jonathan Beaton
Belgium
professional advisory board
Explanation:
WerkveldAdviesRaad

perhaps you could call this a 'professional advisory board' but possibly other people have a better idea

for example

De werkveldadviesraad (WAR) adviseert de directie van de Academie voor Bouw en Infra, gevraagd en ongevraagd, met betrekking tot onderwijs-inhoudelijke onderwerpen. Er is regelmatig overleg in de werkveldadviesraad over actuele ontwikkelingen in het beroepenveld en de wijze waarop deze kunnen worden opgenomen in het onderwijsprogramma. Vernieuwing en verbetering van het curriculum staan centraal

http://www.breijn.nl/teksten/item/bekijk/id/151

another example

Informatica

Betrokken werkveld en overige informatie:

naast de werkveldcommissies van de afzonderlijke opleidingen, ook via de *Landelijke Werkveldadviesraad* van HBO-I. Die Raad bestaat met name uit afgevaardigden van grote Nederlandse bedrijven (oa. SAP Nederland, Philips, Bergson/Ordina, Getronics PinkRoccade, ICT~Office, Scherrenberg Makelaardij) en uit een afgevaardigde van branchevereniging ICT~Office. De Raad van Advies geeft het HBO-I ondermeer advies over de beroepscompetenties van icters over vijf tot tien jaar; -competenties gevalideerd via een stapsgewijze consultatie van leden van de diverse werkveldcommissies en een afsluitende werkveldconferentie.

http://www.hbo-raad.nl/opleidingsprofielen?task=opleiding.de...
Selected response from:

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5SAC (scientific advisory committee)
Alexander Schleber
3professional advisory board
Barend van Zadelhoff


Discussion entries: 4





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
SAC (scientific advisory committee)


Explanation:
WAR = Wetenschappelijke Adviesraad

Alexander Schleber
Belgium
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
professional advisory board


Explanation:
WerkveldAdviesRaad

perhaps you could call this a 'professional advisory board' but possibly other people have a better idea

for example

De werkveldadviesraad (WAR) adviseert de directie van de Academie voor Bouw en Infra, gevraagd en ongevraagd, met betrekking tot onderwijs-inhoudelijke onderwerpen. Er is regelmatig overleg in de werkveldadviesraad over actuele ontwikkelingen in het beroepenveld en de wijze waarop deze kunnen worden opgenomen in het onderwijsprogramma. Vernieuwing en verbetering van het curriculum staan centraal

http://www.breijn.nl/teksten/item/bekijk/id/151

another example

Informatica

Betrokken werkveld en overige informatie:

naast de werkveldcommissies van de afzonderlijke opleidingen, ook via de *Landelijke Werkveldadviesraad* van HBO-I. Die Raad bestaat met name uit afgevaardigden van grote Nederlandse bedrijven (oa. SAP Nederland, Philips, Bergson/Ordina, Getronics PinkRoccade, ICT~Office, Scherrenberg Makelaardij) en uit een afgevaardigde van branchevereniging ICT~Office. De Raad van Advies geeft het HBO-I ondermeer advies over de beroepscompetenties van icters over vijf tot tien jaar; -competenties gevalideerd via een stapsgewijze consultatie van leden van de diverse werkveldcommissies en een afsluitende werkveldconferentie.

http://www.hbo-raad.nl/opleidingsprofielen?task=opleiding.de...

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search