I forlængelse af

Swedish translation: Baserat på

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:I forlængelse af
Swedish translation:Baserat på
Entered by: tauvon

09:36 Nov 16, 2006
Danish to Swedish translations [PRO]
Other
Danish term or phrase: I forlængelse af
Det gäller en enkät där man instämmer i högre eller lägre grad i ett antal påståenden.
Först tillfrågas man hur nöjd man är med sin kontaktperson/konsult, och därfefter följer nästa serie påståenden som inleds på följande sätt:
"I forlængelse af din faste kontaktperson/konsulent, hvor tilfreds er du så med XX interne salg & service?"
Hur bör "I forlængelse af " bäst översättas här?
tauvon
Sweden
Med utgångspunkt från
Explanation:
eller bara: utifrån
Selected response from:

Lennart Helgesson
Sweden
Grading comment
Tack Lennart. Det fick bli "Baserat på" vilket kändes som ett bra och kort alternativ i den riktning du föreslog :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4I förhållande till / Med tanke på
woodstar
3Med utgångspunkt från
Lennart Helgesson


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Med utgångspunkt från


Explanation:
eller bara: utifrån

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Tack Lennart. Det fick bli "Baserat på" vilket kändes som ett bra och kort alternativ i den riktning du föreslog :-)

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
I förhållande till / Med tanke på


Explanation:
I förhållande till din vanliga kontaktperson...
eller lite friare:
Med tanke på din vanliga kontaktperson...

woodstar
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search