PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

fyldningslåge

Swedish translation: spegelluckor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:fyldningslåge
Swedish translation:spegelluckor
Entered by: Sven Petersson

15:45 Nov 3, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Marketing - Furniture / Household Appliances
Danish term or phrase: fyldningslåge
Lucktypen visas på bild på följande sida:

http://www.vordingborg.com/koekken/trendsetter/Birk/?page=4

Vad tror ni om "infällda luckor"?
Johanna Holmberg
spegelluckor
Explanation:
From V&B:
"fylding en -er
(i dør, panel etc.) panel, panelling;
(i mur) rubble;
(mar.: mellem spanter) filling timber
fyldingsdør sb. panelled door
fyldingspanel sb. infilling panel
"



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 17 mins (2004-11-03 18:02:59 GMT)
--------------------------------------------------

Om \"infällda luckor\" tycker jag inte. \"Fyldningslåge\" beskriver på din egen referenssida (http://www.vordingborg.com/koekken/trendsetter/Birk/?page=4) ett utseende, inte ett tillverkningssätt.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spegelluckor
Sven Petersson
3ramluckor/spårfrästa luckor
Monica Berntsson


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fyldningslåge
ramluckor/spårfrästa luckor


Explanation:
Nedanstående länk nämner olika typer av köksluckor bl a släta luckor, ramluckor, spårfrästa luckor. Vet inte om deta kan vara tillämpligt på dessa. Det verkar som om "fyldningslåge" är en kökslucka som inte är slät.


    Reference: http://www.sormlandskok.se/
Monica Berntsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
fyldningslåge
spegelluckor


Explanation:
From V&B:
"fylding en -er
(i dør, panel etc.) panel, panelling;
(i mur) rubble;
(mar.: mellem spanter) filling timber
fyldingsdør sb. panelled door
fyldingspanel sb. infilling panel
"



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 17 mins (2004-11-03 18:02:59 GMT)
--------------------------------------------------

Om \"infällda luckor\" tycker jag inte. \"Fyldningslåge\" beskriver på din egen referenssida (http://www.vordingborg.com/koekken/trendsetter/Birk/?page=4) ett utseende, inte ett tillverkningssätt.


    Reference: http://www.bomankok.se/index.cgi?page=luckor&name=5&sort=1&o...
    V&B
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search