naplaćena

English translation: received

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Croatian term or phrase:naplaćena
English translation:received
Entered by: Veronica Prpic Uhing

17:52 Dec 4, 2007
Croatian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Sale contract
Croatian term or phrase: naplaćena
Javnobilježnička pristojba za ovjeru, po TBR 11 ZJP, u iznosu od 20,00 kn naplaćena i poništena na primjerku isprave koji ostaje za arhivu.
bdrzic
received
Explanation:
mislim da je nesto slicno vec bilo prije
Selected response from:

John Farebrother
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6collected
Kristina Kolic
5 +3charged
ihodak4
4received
John Farebrother


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
received


Explanation:
mislim da je nesto slicno vec bilo prije

John Farebrother
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
collected


Explanation:
Javni bilježnici i državna tijela naplaćuju pristojbe (COLLECT) i u tom kontekstu mi je puno precizniji glagol TO COLLECT, za razliku kod glagola TO CHARGE koji zapravo znači da je određena svota nekome fakturirana ili zaračunata nekoj osobi ali ne podrazumijeva da je ta osoba platila taj iznos, to jest da je svota stvarno naplaćena. Zato bih ovdje stavila COLLECTED, jer je pristojba naplaćena i poništena.

"All fees collected by such notaries public as hereinafter provided shall become fee receipts of such municipality ..." http://www.leg.state.fl.us/statutes/index.cfm?App_mode=Displ...

"No notary fee or other fee or additional charge shall be paid or collected..." http://www.house.state.mo.us/bills97/biltxt97/HB0459I.htm
http://www.oag.state.tx.us/opinions/op46white/mw-456.htm
"All fees collected by such notaries public" http://notarycourse.com/not_sp_pos.htm
"Notary fees have been raised and may be collected by the Notary or its employer" http://www.notarys.org/handbook.htm
"Issue number two was the audit of Notary Fees collected from Jan. 1, 2005 through Nov. 30, 2006." http://www.browncountypress.com/main.asp?SectionID=1&SubSect...
"Notary public fees collected at the Sacramento main office counter may be by check, cash or money order" http://www.sos.ca.gov/business/notary/notary_formsfees.htm
http://www.nationalnotary.org/userimages/michigan.pdf


Kristina Kolic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sherefedin MUSTAFA
8 mins
  -> Hvala!

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero (X): Upravo tako...
9 mins
  -> Hvala!

agree  Dubravka Hrastovec: Da, ovo je puno preciznije nego 'charged'.
31 mins
  -> Hvala!

agree  ihodak4: Slažem se; jedino me zbunjuje niz izvorno engleskih linkova s 'charge', ali očigledno i oni razlikuju 'zaračunati i 'naplatiti'
35 mins
  -> Hvala! u ovom slučaju bi "naplatiti" zapravo značilo "ubiranje" pristojbi, naknada, poreza, trošarina, itd.

agree  Ana Kardum: Može i "paid".
1 hr
  -> Hvala!

agree  Mira Stepanovic
16 hrs
  -> Hvala!

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
charged


Explanation:
http://www.ginniemae.gov/4_home/closing_cost.asp?section=YPT...
Title Search Fee - Fee charged for examining the public record, laws, and the Registry of Deeds to ensure that no individual other than the seller can legally claim ownership of the property.


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2007-12-04 18:01:15 GMT)
--------------------------------------------------

s iste stranice:
Notary Fee - Fee charged to cover cost of a licensed notary individual authorized by the state to certify the identity of the individuals signing the documents.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-04 19:44:13 GMT)
--------------------------------------------------

evo još jedan link za potvrdu mog prijedloga:
http://www.texasnotary.com/faqs.asp?section=4#Section4.4
- navodi se i 'charge' i 'collect'; charge u službenom dijelu teksta, collect u pitanju (koje može biti i manje 'official' termin.
U ovjerama hvratskih javnih bilježnika sam vidjela i 'zaračunata i poništena' isto kao i 'naplaćena i poništena'; očigledno nitko nije detaljno razmislio da samo 'zaračunavanje' ne znači i naplatu. No, isto tako da od bilježnika nitko kome je iznos zaračunat, nije otišao bez plaćanja;

Prema rječnicima je (Oxford):
to charge = ask an amount of money for goods or services, te se koristi i u primjerima gdje zaračunati, ujedno znači i naplatiti;
to collect = to ask people to give you money for a particular purpose; to obtain the money that sb owes...
dok Bujas za 'naplatiti' navodi: charge, collect (dug, račun, honorar)
Ako navedete 'charged amount' na fakturi zaista ne mora značiti da je i plaćeno; premda prema izvorno engl. linkovima češće pronalazim notary fee charged... ja bih stavila 'charged', iako ni sa 'collected' nećete pogriješti. Bilo bi dobro čuti nekog izvornog govornika za komentar!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-12-04 19:49:26 GMT)
--------------------------------------------------

.. da ne budu 'misleading' moji kometari; ostavljam ovaj prijedlog, ali samo za 'zaračunata'! Pozdrav!

ihodak4
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: agree


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dubravka Hrastovec
5 mins
  -> Hvala!

agree  Valentina Balšić
11 mins
  -> Hvala!

agree  sazo
48 mins
  -> Hvala!

neutral  Kristina Kolic: charged znači naplatiti ali u smislu fakturiranja, zaračunavanja određenog iznosa i ne podrazumijeva da je određeni iznos doista plaćen. U ovom slučaju bih prije rekla "collected"
1 hr
  -> Thanks! Razmotrila sam malo tematiku; slažem se s vašim komentarom;ja uglavnom stavljam 'charged', ali to je vjerojatno od 'zaračunata', a ne 'naplaćena' kao u vašem primjeru.

neutral  Larisa Djuvelek-Ruggiero (X): U drugom kontekstu da, ali ne u ovom slucaju.
1 hr
  -> Hvala na komentaru! Navela sam objašnjenje gore!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search