društveno pravno lice

English translation: socially-owned legal entity

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bosnian term or phrase:društveno pravno lice
English translation:socially-owned legal entity
Entered by: Vesna Maširević

14:04 Feb 25, 2013
Bosnian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bosnian term or phrase: društveno pravno lice
From a legal document arguing about the application of the statute of limitations.

This is clearly some kind of legal person, but what exactly? Socially-owned? Is it a remnant from the days of socialism or something that is still with us?
Nick Saywell
United Kingdom
socially-owned legal entity
Explanation:
"Društvena svojina je bila dominantan oblik svojine u vreme samoupravljanja... predstavlja poseban oblik podeljene kolektivne svojine. Svojina je podeljena između zaposlenih lica u društvenim preduzećima i države..." Ovde na strani 5. možete pročitati više o tome http://www.ius.bg.ac.rs/prof/Materijali/labmir/Labus Osnovi ...

"An enterprise that is owned by those who work in it and/or reside in a given locality, is governed by registered social as well as commercial aims and objectives and run co-operatively may be termed a social enterprise." http://en.wikipedia.org/wiki/Social_enterprise

Međutim, ako pogledate definiciju, ovde na str. 5 http://www.local.gov.uk/c/document_library/get_file?uuid=30f... Social enterprise,
mutual, cooperative and collective ownership models

možemo zaključiti da je socially-owned najbezbednije rešenje

Legal status
Socially owned enterprise http://www.priv.rs/Privatization Agency /80/LABUDNJACA.shtml...

Socially-owned Enterprise http://transition.usaid.gov/kosovo/eng/documents/evaluations...

Methods for Privatisation of the SOEs (Socially Owned Enterprises) http://kta-kosovo.org/html/index.php?module=htmlpages&func=d...

SOE Socially-Owned Enterprise – Preduzeće u društvenom vlasništvu http://www.worldbank.org/ifa/rosc_aa_monte_mon.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 3 days18 hrs (2013-03-01 08:38:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.knowledge-banks.org/poslovno_pravo_10_nfps_2_svi_...
Društvenim preduzećem se smatra pravno lice koje obavlja privrednu delatnost radi sticanja dobiti i koje u celini posluje društvenim kapitalom koji je podeljen na akcije ili udele određene nominalne vrednosti. Društveno preduzeće se upisuje u sudski registar. Društvena preduzeća se više ne mogu osnivati, ali će postojeća kao takva i dalje funkcionisati. Međutim, gledano de lege ferenda, društvena preduzeća bi se trebala transformisati u društva ili u državna preduzeća sa jasno definisanim titularom svojine. Ovo iz razloga, što u budućnosti sa razvojem privrede i njenog uključivanja u tržišne uslove privređivanje, svi privredno-pravni subjekti bi morali imati jasno definisanog titulara - vlasnika svojine, nad kapitalom i sredstvima u preduzeću. Tako bi u kod državnih preduzeća, vlasnik kapitala u takvim preduzećima bila država. Dakle, otpala bi, u perspektivi, takva kategorija društvene svojine za koju je vlasnik kapitala čitavo društvo, kao apstraktna tvorevina i samim tim i kategorija društvene svojine, kao "svačija i ničija" svojina. Dakle, tržišni uslovi privreivanja i otvorenost naše privrede, prema privredama u svetu, nesumnjivo će zahtevati jasno definisane subjekte svojine u preduzeću. Iz tih razloga je za očekivati, kao što smo već naveli, da se u perspektivi društvena preduzeća transformišu u društva ili državna preduzeća.
Selected response from:

Vesna Maširević
Serbia
Grading comment
Many thanks for the detailed answer and all the references!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1socially-owned legal entity
Vesna Maširević
3Communal/collective legal entity
Sandra Borojevic


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Communal/collective legal entity


Explanation:
Drugi link možda može da pomogne.

Možda umjesto "social" možemo upotrebiti gore navedeni pridjev.
Društvena pravna lica su države, javne ustanove i javna preduzeća koja imaju za cilj ostvarenje zajedničkih ciljeva.


    Reference: http://www.ratko.biz/blog/wp-content/uploads/trgovinsko-prav...
    Reference: http://www.bis.gov.uk/assets/BISCore/business-law/docs/G/11-...
Sandra Borojevic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian
Notes to answerer
Asker: Thanks for your contribution. The second link you gave made clear that it refers to the purpose not the ownership of the legal entity, so I think socially-owned best conveys to the reader what it is about.


3 days 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
socially-owned legal entity


Explanation:
"Društvena svojina je bila dominantan oblik svojine u vreme samoupravljanja... predstavlja poseban oblik podeljene kolektivne svojine. Svojina je podeljena između zaposlenih lica u društvenim preduzećima i države..." Ovde na strani 5. možete pročitati više o tome http://www.ius.bg.ac.rs/prof/Materijali/labmir/Labus Osnovi ...

"An enterprise that is owned by those who work in it and/or reside in a given locality, is governed by registered social as well as commercial aims and objectives and run co-operatively may be termed a social enterprise." http://en.wikipedia.org/wiki/Social_enterprise

Međutim, ako pogledate definiciju, ovde na str. 5 http://www.local.gov.uk/c/document_library/get_file?uuid=30f... Social enterprise,
mutual, cooperative and collective ownership models

možemo zaključiti da je socially-owned najbezbednije rešenje

Legal status
Socially owned enterprise http://www.priv.rs/Privatization Agency /80/LABUDNJACA.shtml...

Socially-owned Enterprise http://transition.usaid.gov/kosovo/eng/documents/evaluations...

Methods for Privatisation of the SOEs (Socially Owned Enterprises) http://kta-kosovo.org/html/index.php?module=htmlpages&func=d...

SOE Socially-Owned Enterprise – Preduzeće u društvenom vlasništvu http://www.worldbank.org/ifa/rosc_aa_monte_mon.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 3 days18 hrs (2013-03-01 08:38:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.knowledge-banks.org/poslovno_pravo_10_nfps_2_svi_...
Društvenim preduzećem se smatra pravno lice koje obavlja privrednu delatnost radi sticanja dobiti i koje u celini posluje društvenim kapitalom koji je podeljen na akcije ili udele određene nominalne vrednosti. Društveno preduzeće se upisuje u sudski registar. Društvena preduzeća se više ne mogu osnivati, ali će postojeća kao takva i dalje funkcionisati. Međutim, gledano de lege ferenda, društvena preduzeća bi se trebala transformisati u društva ili u državna preduzeća sa jasno definisanim titularom svojine. Ovo iz razloga, što u budućnosti sa razvojem privrede i njenog uključivanja u tržišne uslove privređivanje, svi privredno-pravni subjekti bi morali imati jasno definisanog titulara - vlasnika svojine, nad kapitalom i sredstvima u preduzeću. Tako bi u kod državnih preduzeća, vlasnik kapitala u takvim preduzećima bila država. Dakle, otpala bi, u perspektivi, takva kategorija društvene svojine za koju je vlasnik kapitala čitavo društvo, kao apstraktna tvorevina i samim tim i kategorija društvene svojine, kao "svačija i ničija" svojina. Dakle, tržišni uslovi privreivanja i otvorenost naše privrede, prema privredama u svetu, nesumnjivo će zahtevati jasno definisane subjekte svojine u preduzeću. Iz tih razloga je za očekivati, kao što smo već naveli, da se u perspektivi društvena preduzeća transformišu u društva ili državna preduzeća.

Vesna Maširević
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4
Grading comment
Many thanks for the detailed answer and all the references!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bojan Cimbaljević: Koleginice, napisaste čitav pledoaje, ali dobro, pošto je ispravno :)
23 hrs
  -> Na svu sreću, ovde nemam dovoljno mesta... :)) Hvala! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search