enforme en vynil nacré

German translation: nacré = perlmuttfarben/perlmuttschimmernd

13:41 Jan 1, 2010
French to German translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
French term or phrase: enforme en vynil nacré
Es geht um Hochzeitskleider. Kennt jemand den Begriff "enforme" und die deutsche Bezeichnung fuer vynil (vinyl) nacre mit Akzent?
Ich hoffe, irgendwer ist heute auch am Computer, trotz Silvester ;-) . Allen ein gutes Neues Jahr!
Margit Conrad
Switzerland
Local time: 10:28
German translation:nacré = perlmuttfarben/perlmuttschimmernd
Explanation:
http://dict.leo.org/frde?lp=frde&lang=de&searchLoc=0&cmpType...

für enforme:
http://ww2.ac-poitiers.fr/mdlmode/IMG/pdf/veslauri.pdf

Rückenbund? Einfassung? für enforme? aber dazu brauch ich mehr Kontext.
schau auch mal hier:
http://www.translatorscafe.com/tcterms/ML/thQuestion.aspx?id...

--------------------------------------------------
Note added at 15 minutes (2010-01-01 13:57:35 GMT)
--------------------------------------------------

gefühlsmässig wäre ich bei dem Wort "enforme" für Rückenbund wenn es um ein Hochzeitskleid geht, aber an dieser Stelle kann ich nur raten.
Selected response from:

Verena Milbers
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2nacré = perlmuttfarben/perlmuttschimmernd
Verena Milbers


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Robe avec emmanchures bordees d'un "enforme en vynil nacr�".
nacré = perlmuttfarben/perlmuttschimmernd


Explanation:
http://dict.leo.org/frde?lp=frde&lang=de&searchLoc=0&cmpType...

für enforme:
http://ww2.ac-poitiers.fr/mdlmode/IMG/pdf/veslauri.pdf

Rückenbund? Einfassung? für enforme? aber dazu brauch ich mehr Kontext.
schau auch mal hier:
http://www.translatorscafe.com/tcterms/ML/thQuestion.aspx?id...

--------------------------------------------------
Note added at 15 minutes (2010-01-01 13:57:35 GMT)
--------------------------------------------------

gefühlsmässig wäre ich bei dem Wort "enforme" für Rückenbund wenn es um ein Hochzeitskleid geht, aber an dieser Stelle kann ich nur raten.

Verena Milbers
France
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Liebe Verena, vielen Dank für die Hilfe und Gutes Neues Jahr! (Hatte leider nicht mehr Kontext, wie so oft...) Auch allen anderen herzlichen Dank! Gruss, Margit Gruss, Margit


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Véronika Lenoir (X): warst schneller. ;-)
3 mins

agree  Gabi François
18 hrs
Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:
Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search