la plus grande dimension

German translation: auf der größeren Seite

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:la plus grande dimension
German translation:auf der größeren Seite
Entered by: Michael Hesselnberg (X)

13:14 Dec 7, 2007
French to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
French term or phrase: la plus grande dimension
Es geht um die Prüfung einer Glasscheibe (Größe 3350x1295 mm (Schlagprüfung), mir ist nicht ganz klar, was hier gemeint ist, und leider ist die Übersetzung sehr dringend. Zwar ist ein Foto vorhanden, aber auf dem ist leider gar nichts zu erkennen.....Bei den "capots" handelt es sich wohl um Metallverschalungen auf zwei Seiten, und der bord libre, ist wohl die Seite, auf der sich keine Verschalung befindet...dennoch ist mir der Satz nicht klar.

Le point d'impact est situé à mi-distance entre capots et à 300 mm du bords de la plus grande dimension en bord libre.
Birgit Schrader
Brazil
Local time: 15:55
auf der größeren Seite
Explanation:
Hi Birgit ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 16 minutes (2007-12-07 13:30:22 GMT)
--------------------------------------------------

ja genau--da sie Scheibe rechteckig, und nicht quadratisch, ist, gibt es eine größere/längere Seite und eine kleinere/kürzere
Selected response from:

Michael Hesselnberg (X)
Local time: 20:55
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2auf der größeren Seite
Michael Hesselnberg (X)


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
auf der größeren Seite


Explanation:
Hi Birgit ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 16 minutes (2007-12-07 13:30:22 GMT)
--------------------------------------------------

ja genau--da sie Scheibe rechteckig, und nicht quadratisch, ist, gibt es eine größere/längere Seite und eine kleinere/kürzere

Michael Hesselnberg (X)
Local time: 20:55
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: 300 mm vom Rand der längeren freien Seite vielleicht? - hat eine Scheibe eine größte oder eine längste Seite ...tut mir Leid, aber ich glaube ich bin gestern zu spät ins Bett gegangen, ist mir irgendwie nicht ganz klar...:(


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cornelia Mayer: Ja, auf der längsten freien Seite
3 mins

agree  Schtroumpf: Mit Contiki :-)
50 mins
Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:
Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search