portfolio of assets

German translation: Vermögensportfolio

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:portfolio of assets
German translation:Vermögensportfolio
Entered by: Klaus Urban

21:33 Dec 8, 2005
English to German translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / Non-standard Transactions Reporting
English term or phrase: portfolio of assets
"Examples for unusual items include:
- Gains or losses on disposal of a business
- Purchase of a business or ***portfolio of assets***
- Effects of a strike ....."
Klaus Urban
Local time: 21:39
Vermögensportfolio
Explanation:
ohne mehr Zusammenhang für mich nicht ersichtlich, was genau gemeint ist. Ich würde mich deshalb nicht aus dem Fenster lehnen und so wörtlich wie möglich übersetzen.
Selected response from:

Andrea Hauer
Germany
Local time: 21:39
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4repräsentierendes Aktienkapital
Angelika Koerber
3Fondsvermögen
Сергей Лузан
3Vermögensportfolio
Andrea Hauer


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
repräsentierendes Aktienkapital


Explanation:
Erwerb einer Gesellschaft oder des sie repräsentierenden Aktienkapitals (sofern es sich um eine Aktiengesellschaft handelt, ansonsten wäre "Anlagevermögen" eine Möglichkeit).



Angelika Koerber
Germany
Local time: 21:39
Native speaker of: German
PRO pts in category: 6
Notes to answerer
Asker: Danke

Login to enter a peer comment (or grade)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fondsvermögen


Explanation:
so verstehe ich es hier. Hoffentlich hilft das weiter. Viel Spaß, Klaus!
Fondsvermögen
Die für einen Fonds erworbenen Wertpapiere und Anlagen stellen das Fondsvermögen dar. Mittels einer Kursfeststellung wird dieses Fondsvermögen bewertet und ergibt dividiert durch die an Anteileigner ausgegebenen Fondsanteile den aktuellen Kurswert je Anteilsschein.
http://www.fondsvermittlung24.de/fondsvermoegen.html

Сергей Лузан
Russian Federation
Local time: 22:39
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Danke

Login to enter a peer comment (or grade)

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Vermögensportfolio


Explanation:
ohne mehr Zusammenhang für mich nicht ersichtlich, was genau gemeint ist. Ich würde mich deshalb nicht aus dem Fenster lehnen und so wörtlich wie möglich übersetzen.

Andrea Hauer
Germany
Local time: 21:39
Native speaker of: German
PRO pts in category: 113
Grading comment
Danke!
Notes to answerer
Asker: Danke f�r den Tip

Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:
Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search