Traducteur québécois, client américain. Quoi faire avec la TPS et la TVQ?
Thread poster: lea_bc
lea_bc
lea_bc
Local time: 08:39
English to French
May 3, 2013

Bonjour,

Je m'adresse ici avant tout aux Canadiens et aux Québécois. Je suis inscrite sur ProZ depuis peu et je viens de terminer mon premier contrat pour une agence du Maryland. Je dois maintenant émettre une facture. Est-ce que le client est tenu de me payer les taxes en vigueur au Québec? Ou il peut refuser et je dois alors les payer de ma poche si je souhaite déclarer ces revenus?

Merci d'avance!


 
Michel A.
Michel A.  Identity Verified
Local time: 08:39
Member (2004)
English to French
+ ...
Pas de TPS, ni de TVQ May 3, 2013

Lorsque tu factures à l'étranger. C'est aussi simple que ça. Et bien sûr, rien à payer de ta poche.

Michel


 
lea_bc
lea_bc
Local time: 08:39
English to French
TOPIC STARTER
Merci May 3, 2013

Super, merci! Trop simple!

 
jtann
jtann
Canada
Local time: 08:39
French to English
TPS, TVQ Mar 28, 2014

N'oubliez pas de déduire le montant du contrat de ton chiffre d'affaires quand tu calcul le montant à remettre au gouv't.

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
NancyLynn[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Traducteur québécois, client américain. Quoi faire avec la TPS et la TVQ?







Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »