Off topic: spraakherkenning Nederlands op Mac
Thread poster: Roel Verschueren
Roel Verschueren
Roel Verschueren  Identity Verified
Austria
Local time: 08:32
English to Dutch
+ ...
Oct 24, 2013

Ik moet hoognodig een zware operatie aan mijn schrijfarm ondergaan, en zal een zestal maanden nodig hebben om die rechter van mij opnieuw helemaal te kunnen inzetten.
Heeft iemand van de collega's ervaring met spraakherkenning (speech to text) in eenvoudige Word omgeving, zodat ik minstens mijn basiswerkzaamheden zou kunnen ondersteunen?
Aangezien ik aan het literair vertalen ben, zonder TM of welk gesofisticeerd programma dan ook, zou zoiets voor mij de komende maanden erg nuttig zi
... See more
Ik moet hoognodig een zware operatie aan mijn schrijfarm ondergaan, en zal een zestal maanden nodig hebben om die rechter van mij opnieuw helemaal te kunnen inzetten.
Heeft iemand van de collega's ervaring met spraakherkenning (speech to text) in eenvoudige Word omgeving, zodat ik minstens mijn basiswerkzaamheden zou kunnen ondersteunen?
Aangezien ik aan het literair vertalen ben, zonder TM of welk gesofisticeerd programma dan ook, zou zoiets voor mij de komende maanden erg nuttig zijn.
Elke suggestie is welkom, het moet wel werken in het Nederlands.
Alvast bedankt,
(Rechter) arme vertaler.

[Bijgewerkt op 2013-10-24 19:41 GMT]
Collapse


 
Elsowina (X)
Elsowina (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 08:32
German to Dutch
+ ...
Goede ervaringen met Dragon Speech Oct 25, 2013

Dag Roel,

wat een vervelend vooruitzicht, zo'n operatie! Ik kan me goed voorstellen dat je op zoek bent naar manieren om die zes maanden toch zo goed mogelijk door te komen.
Zelf heb ik al een aantal jaren veel plezier van Dragon Speech (Nederlandse versie) in combinatie met Word. Tegenwoordig zelfs draadloos, waardoor je niet gedwongen wordt om langdurig in dezelfde houding achter de pc te zitten. Jaren geleden tobde ik met schouderklachten en heb ik Dragon - op aanraden van
... See more
Dag Roel,

wat een vervelend vooruitzicht, zo'n operatie! Ik kan me goed voorstellen dat je op zoek bent naar manieren om die zes maanden toch zo goed mogelijk door te komen.
Zelf heb ik al een aantal jaren veel plezier van Dragon Speech (Nederlandse versie) in combinatie met Word. Tegenwoordig zelfs draadloos, waardoor je niet gedwongen wordt om langdurig in dezelfde houding achter de pc te zitten. Jaren geleden tobde ik met schouderklachten en heb ik Dragon - op aanraden van een collega - aangeschaft. Sindsdien ben ik typen en dicteren blijven afwisselen. Het mooie aan dit programma is dat je er ook basiscommando's voor Word mee kunt dicteren.
Hoe Dragon het op een Mac doet, kan ik je helaas niet vertellen, maar op alle Windows-versies tot nu toe (inmiddels 8) werkt het prima.

Sterkte met de operatie en een voorspoedig herstel gewenst.

Groet, Elsowina
Collapse


 
Roel Verschueren
Roel Verschueren  Identity Verified
Austria
Local time: 08:32
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dank je Oct 25, 2013

Dank je Elsowina.
Ik bekijk of dat programma ook op Mac loopt, zo niet moet ik virtueel Windows installeren, misschien gaat het dan ook.
Roel


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

spraakherkenning Nederlands op Mac






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »