Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9] >
Powwow: Ebeltoft - Denmark

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Ebeltoft - Denmark".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Larry Morlan
Larry Morlan  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2012)
Danish to English
Mad Sep 10, 2012

Hej

Jeg kan bekræfte at jeg spiser med til frokost og om aftenen (lammekrone).

Vi ses

Larry


 
Christine Jende (X)
Christine Jende (X)  Identity Verified
Local time: 04:58
Danish to German
+ ...
Aftensmad Sep 10, 2012

Hej Jeg kommer ikke til aftensmad, mem til forkost.
Mange hilsner
Christine

[Edited at 2012-09-10 12:50 GMT]


 
Randi Kristensen
Randi Kristensen  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Hej Sep 10, 2012

Jeg vil også gerne bestille frokost. Glæder mig til at deltage.
Randi Kristensen


 
bjs
bjs  Identity Verified
Germany
Local time: 04:58
German to Danish
+ ...
Frokost Sep 10, 2012

Hej Christine
Jeg vil gerne deltage i frokosten lørdag, men kan desværre ikke være med til spisning om aftenen.

hilsen
Birgit


 
Antje L Lomholt
Antje L Lomholt  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Danish to German
+ ...
Ja tak til mad ... Sep 10, 2012

... både til frokost og om aftenen.

 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Om at få mails Sep 10, 2012

Her er det lidt kryptiske svar, jeg har fået om min support request:

Please note that it is necessary to subscribe to the forum thread on the page for the powwow in order to receive notifications of new posts. You should be able to subscribe to the thread by checking the box next to "Subscribe to this topic by email" on http://www.proz.com/powwow/3937 and saving the changes.

Jeg h�
... See more
Her er det lidt kryptiske svar, jeg har fået om min support request:

Please note that it is necessary to subscribe to the forum thread on the page for the powwow in order to receive notifications of new posts. You should be able to subscribe to the thread by checking the box next to "Subscribe to this topic by email" on http://www.proz.com/powwow/3937 and saving the changes.

Jeg hænger vist på automatisk, for jeg kan ikke se det rigtigt...

Men jeg får mails om det hele og det er fint nok.

Jeg sender bare kollektive mails, hvis der er noget vigtigt, der kræver svar!
Collapse


 
fluck
fluck  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2011)
French to Danish
+ ...
Hej Christine, Sep 11, 2012

jeg er også en af dem, der ikke får mails - men jeg kommer som tidligere meddelt, og jeg vil gerne deltage i buffet'en til frokost og også spise til aften 'Mellem Jyder'. Håber han har sin laks med spinat til forret!

Jeg er ikke i Ebeltoft torsdag og fredag, men hvis jeg kan hjælpe dig med at arrangere noget lørdag morgen, så sig til - jeg kommer gerne tidligt og giver en hånd med.

Med hensyn til opdeling af os i grupper, så vil jeg i hvert fald gerne være med i
... See more
jeg er også en af dem, der ikke får mails - men jeg kommer som tidligere meddelt, og jeg vil gerne deltage i buffet'en til frokost og også spise til aften 'Mellem Jyder'. Håber han har sin laks med spinat til forret!

Jeg er ikke i Ebeltoft torsdag og fredag, men hvis jeg kan hjælpe dig med at arrangere noget lørdag morgen, så sig til - jeg kommer gerne tidligt og giver en hånd med.

Med hensyn til opdeling af os i grupper, så vil jeg i hvert fald gerne være med i en trados-gruppe, evt. med mulighed for at vi kan lave et proz-kursus hos Peter Steffensen på et senere tidspunkt.

Jeg glæder mig til vi mødes.

Hilsen
Birthe
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2003)
Danish to English
+ ...
I restauranten: den går desværre ikke med forret og dessert Sep 11, 2012

Jeg snakkkede med ejeren af restauanten i går aftes - han synes, det bliver for meget med ideen om forret og dessert.

Men han siger, det tager lang tid at forberede så mange, når vi skal have forskellige ting, og så vil han helst have, at vi holder os til hovedretterne.

Jeg har sagt, at vi kommer kl. 18 og afgiver ordre, og så kan vi få at vide, omtrent hvornår maden er klar. Det bliver ca. kl. 19 groft regnet. Så kan vi få en pust luft eller hvad vi nu synes, for
... See more
Jeg snakkkede med ejeren af restauanten i går aftes - han synes, det bliver for meget med ideen om forret og dessert.

Men han siger, det tager lang tid at forberede så mange, når vi skal have forskellige ting, og så vil han helst have, at vi holder os til hovedretterne.

Jeg har sagt, at vi kommer kl. 18 og afgiver ordre, og så kan vi få at vide, omtrent hvornår maden er klar. Det bliver ca. kl. 19 groft regnet. Så kan vi få en pust luft eller hvad vi nu synes, for at få tiden til at gå!

Jeg mailer til dem, der har ønskede forretter.

Beklager, men vi er mange, og jeg tror det går fint alligevel!
Christine
Collapse


 
Charlotte M. Piloz
Charlotte M. Piloz  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2008)
English to Danish
I restauranten: den går desværre ikke med forret og dessert Sep 11, 2012

Christine Andersen wrote:

Jeg snakkkede med ejeren af restauanten i går aftes - han synes, det bliver for meget med ideen om forret og dessert.

Men han siger, det tager lang tid at forberede så mange, når vi skal have forskellige ting, og så vil han helst have, at vi holder os til hovedretterne.

Jeg har sagt, at vi kommer kl. 18 og afgiver ordre, og så kan vi få at vide, omtrent hvornår maden er klar. Det bliver ca. kl. 19 groft regnet. Så kan vi få en pust luft eller hvad vi nu synes, for at få tiden til at gå!

Jeg mailer til dem, der har ønskede forretter.

Beklager, men vi er mange, og jeg tror det går fint alligevel!
Christine



Mange tak for dit store arbejde, Christine. Var det en ide, hvis vi fandt fx 2 hovedretter, som vi alle kunne vælge en af? Jeg er ret fleksibel mht. mad i al fald - kommer mest for selskabet


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Han havde ikke problemer med forskellige hovedretter, så det er frit valg der. Sep 11, 2012

Jeg tror, vi godt kan få frit valg blandt hovedretterne.

Rødspætterne KAN være udsolgt, men vi kommer jo ret tidlig på aftenen, og foreløbig er der ingen, der har nævnt dem.
Det kunne jeg nu selv finde på.

Men det var mest af hensyn til tiden. De prøver at servere lidt hurtigere, når det er et selskab, hvor alle skal have det samme.
Jeg fik indtryk af, at det ikke gjorde den store forskel, når vi er så mange, hvis vi valgte lidt forskelligt.


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 04:58
German to Danish
Rødspætte Sep 11, 2012

er en dejlig ret, men UDEN smørsovsssss

 
Birgit Offersen
Birgit Offersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
Member (2010)
German to Danish
+ ...
Across Sep 12, 2012

Hejsa

Er der nogen af jer der har erfaring med at oversætte i Across?

Jeg ved godt, at det bliver for meget at tage dette emne op på lørdag, men måske vi kunne snakke lidt sammen efterfølgende.

Hilsen
Birgit


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 04:58
German to Danish
Across Sep 12, 2012

Ja, jeg har

 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 04:58
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Vedr. statistik Sep 12, 2012

For dem, der har lyst til at deltage i statistikken: Jeg har lige været i gang med at ekstrahere mine egne tal og blev i den forbindelse opmærksom på, at der i det underste afsnit nok bør tages højde for fakturerbar/ikke-fakturerbar arbejdstid. Dvs. at jeg ud over de 8 forskellige ord- og timeprisangivelser vil foreslå, at vi medtager følgende værdier:

Gennemsnitlig timeløn (fakturerbar)
Gennemsnitlig arbejdstid (fakuterbare timer/måned)
Gennemsnitlig månedsindtæ
... See more
For dem, der har lyst til at deltage i statistikken: Jeg har lige været i gang med at ekstrahere mine egne tal og blev i den forbindelse opmærksom på, at der i det underste afsnit nok bør tages højde for fakturerbar/ikke-fakturerbar arbejdstid. Dvs. at jeg ud over de 8 forskellige ord- og timeprisangivelser vil foreslå, at vi medtager følgende værdier:

Gennemsnitlig timeløn (fakturerbar)
Gennemsnitlig arbejdstid (fakuterbare timer/måned)
Gennemsnitlig månedsindtægt (omsætning minus forretningsudgifter)
Ca. gennemsnitlig arbejdstid (arbejdstimer i alt/måned)
Ca. gennemsnitlig timeløn inkl. ikke-fakturerbar tid

Eller måske har Annelise et andet/bedre forslag? Jeg mener bare, at de enkelte værdier helst skal kunne medtages direkte og være så sammenlignelige som muligt (det gør en forskel i statistikken, hvilken "arbejdstid" man lægger tilgrunde - fx kunne man forestille sig, at man i alt arbejder 150 timer om måneden, men kun bruger 100 af timerne på den egentlige ordreudførelse; den fakturerede omsætning dækker jo også over den tid, der bruges på administrative opgaver).
Collapse


 
Annelise Brincker (X)
Annelise Brincker (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 04:58
English to Danish
+ ...
Statistik Sep 12, 2012

Hej

Hm, jeg kan godt se, hvad du mener, Susanne, og jeg tror, du og jeg regner meget på det. Spørgsmålet er, om andre gør det?

For at forenkle det kunne folk måske angive følgende:
Månedsløn i snit
Antal arbejdstimer i snit for kunder
Antal andre arbejdstimer i snit

Så er det en nem sag at udregne timeløn.

mvh
Annelise


 
Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Ebeltoft - Denmark






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »