Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9] >
Powwow: Ebeltoft - Denmark

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Ebeltoft - Denmark".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Jeg forestiller mig, at vi starter med kaffe og brød Aug 25, 2012

Vi har i tidligere år startet kl. 10, så det regner jeg med, at vi også gør denne gang.

Men det er godt lige at starte lidt blødt...

Men vi bliver mange efterhånden, så de, der kan, er velkommen til at møde fra kl. ca. 9. Så er der vi kaffe og brød, hvis der er nogen, der trænger, og vi kan lave navneskilte osv. Så er vi klare til at begynde rigtigt ved 10-tiden.

Jeg sidder oppe ved Vänern i Sverige her lørdag aften, efter en rigtig dejlig ferie me
... See more
Vi har i tidligere år startet kl. 10, så det regner jeg med, at vi også gør denne gang.

Men det er godt lige at starte lidt blødt...

Men vi bliver mange efterhånden, så de, der kan, er velkommen til at møde fra kl. ca. 9. Så er der vi kaffe og brød, hvis der er nogen, der trænger, og vi kan lave navneskilte osv. Så er vi klare til at begynde rigtigt ved 10-tiden.

Jeg sidder oppe ved Vänern i Sverige her lørdag aften, efter en rigtig dejlig ferie med familien, men er hjemme fra mandag, med normal Netforbindelse.

Så bliver det lettere at få det hele på plads.

Jeg glæder mig rigtigt til at se jer!

Mange hilsner
Christine
Collapse


 
Mette Odgaard
Mette Odgaard  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
English to Danish
+ ...
Samkørsel fra Nordjylland Aug 26, 2012

Er der nogen, der kan samle mig op i Nordjylland lørdag morgen (ankommer til Fr.havn med færgen fra Læsø kl. 07:30)? Jeg skulle oprindelig have været fra Læsø fredag og retur søndag, men der er dukket et vigtigt projekt op fredag, som jeg skal være med til. Jeg kan ikke nå at komme med off. transportmidler. Og med - det skal jeg!!

Hilsen Mette


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 23:44
German to Danish
:) Aug 26, 2012

hej, jeg dukker op om fredagen over middag - hovedsagelig for at købe sild, ost m.m.)). Jeg møder op kl. 09.00 om lørdagen og er indforstået med alle forslag Hilsen Birgitte

 
Leif Henriksen
Leif Henriksen  Identity Verified
Norway
Local time: 23:44
English to Norwegian
+ ...
Besøk fra Norge Aug 26, 2012

Jeg håper ingen har noe i mot at jeg som nordmann også kommer til deres powwow i Ebeltoft?

Danmarks Turistkontor i Norge markedsførte tidligere sloganet: Det er dejlig at være norsk - i Danmark

Nå ville jeg søke det opp for å være sikker på å bruke det riktig, og da fant jeg følgende beskrivelse i Berlingske fra 2001:
... de lidt stive og humørforladte nordmænd bliver forandret, når de kommer til Danmark: Det alvorstunge forsvinder, og de slippe
... See more
Jeg håper ingen har noe i mot at jeg som nordmann også kommer til deres powwow i Ebeltoft?

Danmarks Turistkontor i Norge markedsførte tidligere sloganet: Det er dejlig at være norsk - i Danmark

Nå ville jeg søke det opp for å være sikker på å bruke det riktig, og da fant jeg følgende beskrivelse i Berlingske fra 2001:
... de lidt stive og humørforladte nordmænd bliver forandret, når de kommer til Danmark: Det alvorstunge forsvinder, og de slipper gækken løs. Hentet fra http://www.b.dk/danmark/guld-turist-markedsfoering

Selv om jeg trodde at jeg har en noenlunde god forsåtelse av dansk, så må jeg si at jeg ikke helt vet hva gækken er. Så for sikkerhets skyld tror jeg nok jeg vil holde den innenfor anstendighetens grenser, i alle fall!

Ellers kommer jeg til Ebeltoft fredag kveld og blir til søndag. Som flere her skal jeg bo på Hvide Hus (som fra anmeldelsene kan se ut som Hvide Spøgelseshus). Og naturligvis vil jeg ikke gå glipp av det viktigste: Jeg vil gjerne være med til aftensmad på lørdag!

[Edited at 2012-08-26 11:43 GMT]
Collapse


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 23:44
German to Danish
Jamen Aug 26, 2012

Er Ebeltoft Strand så det rigtige for mig?

[Edited at 2012-08-26 11:51 GMT]


 
Leif Henriksen
Leif Henriksen  Identity Verified
Norway
Local time: 23:44
English to Norwegian
+ ...
Hvide Hus - Ebeltoft Strand Aug 26, 2012

Jeg vet ikke om ditt spørsmål har referanse til min kommentar om Hvide Hus, Birgitte?

Den var litt morsomt ment. Poenget er at Hvide Hus tilsynelatende ikke lenger er i drift som eget hotell, men brukes som et slags anneks for nettopp Hotel Ebeltoft Strand. De som har skrevet om sine erfaringer på Tripadvisor, booking.com, hotels.henrix.net etc. sier at det godt kunne trenge til en skikkelig oppussing og at det ikke er noen betjening der (utover rengjøring). Derfor min lille komme
... See more
Jeg vet ikke om ditt spørsmål har referanse til min kommentar om Hvide Hus, Birgitte?

Den var litt morsomt ment. Poenget er at Hvide Hus tilsynelatende ikke lenger er i drift som eget hotell, men brukes som et slags anneks for nettopp Hotel Ebeltoft Strand. De som har skrevet om sine erfaringer på Tripadvisor, booking.com, hotels.henrix.net etc. sier at det godt kunne trenge til en skikkelig oppussing og at det ikke er noen betjening der (utover rengjøring). Derfor min lille kommentar.

På den annen side tilbyr de vesentlig gunstigere pris på Hvide Hus enn på Ebeltoft Strand. Hva som så er det riktige for deg - det er ikke lett for meg å si!
Collapse


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 23:44
German to Danish
Mit spørgsmål Aug 26, 2012

Var faktisk mindst ligeså morsomt ment. Da jeg bookede havde Spøgelseshuset ingen ledige værelser. Alt OK

 
Leif Henriksen
Leif Henriksen  Identity Verified
Norway
Local time: 23:44
English to Norwegian
+ ...
De enkle nordmenn... Aug 26, 2012

Ja, slik kan det gå når jeg bare leser det bokstavelige, og ikke en gang ser smiley-modifikatoren. Det bekrefter kanskje at Berlingske hadde rett da de skrev om de lidt stive og humørforladte nordmænd.

Jeg gleder meg til å treffe alle sammen!


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Gækken er nok med til aftensmad... Aug 26, 2012

Hej Leif, og ja, du skal være velkommen!

Her er, hvad Nudansk Ordbog siger om gækken:

1. drive gæk med ng holde nogen for nar el. lave sjov med dem _ der er vist nogen der driver gæk med os_
· slå gækken løs (ældre) give sin munterhed frit løb _ han har altid lyst til at slå gækken løs lørdag aften

2. = Vintergæk

Jeg kender udtrykket, men som udlænding er jeg også nødt til at slå det op for at kunne forklare det.

Desv
... See more
Hej Leif, og ja, du skal være velkommen!

Her er, hvad Nudansk Ordbog siger om gækken:

1. drive gæk med ng holde nogen for nar el. lave sjov med dem _ der er vist nogen der driver gæk med os_
· slå gækken løs (ældre) give sin munterhed frit løb _ han har altid lyst til at slå gækken løs lørdag aften

2. = Vintergæk

Jeg kender udtrykket, men som udlænding er jeg også nødt til at slå det op for at kunne forklare det.

Desværre er der ikke så mange færger direkte til Ebeltoft mere, som der var for bare et år siden, og så er vi pludselig ikke 'Danmark's centrum' mere - som Mols Linien engang påståede.

Men så håber jeg, folk bare vil komme, når de kan!
Collapse


 
Annelise Brincker (X)
Annelise Brincker (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
English to Danish
+ ...
Overnatninger og Excel Aug 27, 2012

Hej

Manden og jeg har booket fredag-søndag på Vægtergaarden med morgenmad og kan tage bussen til/fra Kbh (Valby). der kører bus lige fra hotellet og ind til Ebeltoft.

Vi ankommer først ved 19.xx om fredagen, så jeg ved ikke, om vi kan nå at være med til noget spisning der, men ellers vil vi gerne begge to spise med lørdag aften og evt. være med på noget fællesskab om søndagen.

Jeg er naturligvis selv med til det hele og kommer mellem 9 og 9.30
... See more
Hej

Manden og jeg har booket fredag-søndag på Vægtergaarden med morgenmad og kan tage bussen til/fra Kbh (Valby). der kører bus lige fra hotellet og ind til Ebeltoft.

Vi ankommer først ved 19.xx om fredagen, så jeg ved ikke, om vi kan nå at være med til noget spisning der, men ellers vil vi gerne begge to spise med lørdag aften og evt. være med på noget fællesskab om søndagen.

Jeg er naturligvis selv med til det hele og kommer mellem 9 og 9.30 om lørdagen.

Jeg har lavet et Excel-ark, der selv udregner statistikker på basis af indtastninger, så det skulle være nemt/hurtigt at udregne de tal, vi får brug for. Jeg laver gerne en kort præsentation sidst på dagen eller laver en printet rapport, som alle kan få med hjem, hvis jeg kan hægte mig på en printer.

mvh
Annelise
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Genialt! Aug 27, 2012

Tak, Annelise, det lyder rigtig godt!

Kan du fortælle os, hvad slags tal, der gerne skal tastes ind - er de lige med Susannes liste, f. eks.?

Jeg skal få min regnskabsmand til at se på dem - han er meget bedre til den slags, end jeg er!!

Og jeg vil opfordre alle andre til at lave lidt forberedelse til emnet - det er svært bare at ryste noget meningsfyldt ud af ærmet, især mens der foregår en masse andet, og man ikke lige har sine statistikker på si
... See more
Tak, Annelise, det lyder rigtig godt!

Kan du fortælle os, hvad slags tal, der gerne skal tastes ind - er de lige med Susannes liste, f. eks.?

Jeg skal få min regnskabsmand til at se på dem - han er meget bedre til den slags, end jeg er!!

Og jeg vil opfordre alle andre til at lave lidt forberedelse til emnet - det er svært bare at ryste noget meningsfyldt ud af ærmet, især mens der foregår en masse andet, og man ikke lige har sine statistikker på sig til et powwow.

Jeg skal sørge for, at der er en printer, men du må meget gerne lave en kort præsentation - det er et emne, vi alle går og grubler over.
Collapse


 
Annelise Brincker (X)
Annelise Brincker (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
English to Danish
+ ...
Excel-arket Aug 27, 2012

Hej Christine

Jeg har baseret det på Susannes oplæg og sender dig rigtig gerne det første oplæg (jeg har ikke nået at lave graf-delen endnu). Du kan bare skrive til mig, så sender jeg dig arket, så din mand kan se det.

Annelise

[Edited at 2012-08-27 10:23 GMT]


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 23:44
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Statistik Aug 27, 2012

Der er sikkert nogle, der har undret sig over, at jeg satte "gennemsnitlig timeløn", "gennemsnitlig arbejdstid" og "gennemsnitlig månedsløn" osv. på listen, og man kan bestemt også diskutere, om dette overhovedet kan sammenlignes på tværs af landegrænser (da der jo er stor forskel på, hvad der skal betales til sygesikring, pension, skat, husleje osv. i de forskellige lande). Da statistikkerne fra Kommunikation og Sprog dog som regel kun omfatter fastansatte, har man som freelancer somme... See more
Der er sikkert nogle, der har undret sig over, at jeg satte "gennemsnitlig timeløn", "gennemsnitlig arbejdstid" og "gennemsnitlig månedsløn" osv. på listen, og man kan bestemt også diskutere, om dette overhovedet kan sammenlignes på tværs af landegrænser (da der jo er stor forskel på, hvad der skal betales til sygesikring, pension, skat, husleje osv. i de forskellige lande). Da statistikkerne fra Kommunikation og Sprog dog som regel kun omfatter fastansatte, har man som freelancer somme tider ikke rigtigt noget at forholde sig til - og det kan da sikkert godt være en trøst at se, at der også er andre, der arbejder ALT for mange timer på at tjene ALT for lidt penge

Men det er selvfølgelig op til hver især, om man ønsker at deltage - og i hvilke kategorier.

[Edited at 2012-08-27 09:45 GMT]
Collapse


 
Christina Kjaergaard
Christina Kjaergaard  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Overnatning Aug 27, 2012

Hej alle!

Som næsten lokal i Ebeltoft er her lige lidt bonusinfo vedrørende overnatning:

Der er stadig ledige værelser på Hvide Hus, f.eks. via Booking.com. 830 kr. for et dobbeltværelse som enkeltværelse.

Der er også stadig ledige dobbeltværelser på Ebeltoft Vandrerhjem, som altså er et rigtig dejligt sted. Se http://www.danhostel.dk/ebeltoft. Måske man kan
... See more
Hej alle!

Som næsten lokal i Ebeltoft er her lige lidt bonusinfo vedrørende overnatning:

Der er stadig ledige værelser på Hvide Hus, f.eks. via Booking.com. 830 kr. for et dobbeltværelse som enkeltværelse.

Der er også stadig ledige dobbeltværelser på Ebeltoft Vandrerhjem, som altså er et rigtig dejligt sted. Se http://www.danhostel.dk/ebeltoft. Måske man kan leje et dobbeltværelse som enkeltværelse?

Vi ses snart!

Christina
Collapse


 
Birgit Offersen
Birgit Offersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 23:44
Member (2010)
German to Danish
+ ...
Powwow i Ebeltoft Aug 30, 2012

Hejsa

Jeg tror, jeg er røget af maillisten eller foregår snakken kun her på Prozcom? I hvert fald så har jeg ikke fået info om hvor og hvornår vi mødes ;o)

Glæder mig til at mødes med jer alle og overvejer, om jeg ikke alligevel skal tage en overnatning.

Mange hilsner
Birgit


 
Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Ebeltoft - Denmark






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »