https://www.proz.com/forum/powwows/193324-powwow_copenhagen_denmark.html&phpv_redirected=1

Pages in topic:   [1 2 3] >
Powwow: Copenhagen - Denmark

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Copenhagen - Denmark".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Grammatikkursus dagen før powwow Mar 2, 2011

Hvis du har lyst til at høre om kommaer, nyt inden for dansk grammatik m.m., så se den anden tråd om grammatikkursus, der afholdes dagen inden vores powwow, under http://www.proz.com/post/1696384#1696384 .

Samme sted kan du også læse en hel del om den nye danske korrekturlæseruddannelse.

Marianne


 
Eliza-Anna
Eliza-Anna  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 10:48
Danish to English
+ ...
Grammatikkursus Mar 3, 2011

Det lyder meget interessant, og jeg vil meget gerne være til stede!

 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Korrektur/grammatikkursus dagen før powwow Mar 24, 2011

Hej alle

Hvis I går og overvejer, om I har lyst til at være med til dette kursus, så er det ved at være tid at træffe en hurtig beslutning. Der er tilmeldt en del, men vi mangler stadig nogle stykker. Skriv til mig, hvis du/I har spørgsmål omkring arrangementet. Tilmelding skal ske inden 1. april.

Marianne


 
Signe Golly
Signe Golly  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
English to Danish
+ ...
Mere information om powwow? Mar 24, 2011

Hej allesammen
Hvor kan man mon finde mere information om det forestående powwow?
Pris, program o.s.v.?
Hvis der ikke er lagt program, kan nogen måske fortælle lidt om, hvad der er foregået ved tidligere powwows?
På forhånd tak!


 
Marianne Sorensen
Marianne Sorensen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
English to Danish
+ ...
Forlænget frist for tilmelding til skræddersyet korrekturkursus dagen før powwow Mar 31, 2011

Fristen for tilmeldelse til vores korrekturkursus fredag den 16. september kl. 10-17 (dagen før Powwow) er nu forlænget til den 8. april. Så I kan stadig nå at melde jer til et intensivt kursus, som er skræddersyet til os oversættere af Danske Sprogseminarer, og til en tredje/fjerdedel af normal pris.
Det er et meget fordelagtigt tilbud. Kontakt Marianne Dahl på [email protected] for nærmere information eller tilmelding.
... See more
Fristen for tilmeldelse til vores korrekturkursus fredag den 16. september kl. 10-17 (dagen før Powwow) er nu forlænget til den 8. april. Så I kan stadig nå at melde jer til et intensivt kursus, som er skræddersyet til os oversættere af Danske Sprogseminarer, og til en tredje/fjerdedel af normal pris.
Det er et meget fordelagtigt tilbud. Kontakt Marianne Dahl på [email protected] for nærmere information eller tilmelding.
Der er også flere oplysninger via Marianne Dahls link foroven til en tråd (Korrekturlæseruddannelse) i det danske forum.
For udenbys deltagere, som vil kombinere deltagelse i kursus og powwow næste dag, kan jeg nævne billige overnatningsmuligheder som Danhostel og Omena Hotel.
Collapse


 
Marianne Sorensen
Marianne Sorensen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
English to Danish
+ ...
Mere information om powwow Mar 31, 2011

Hej Signe og andre!
I kan se rapporter fra powwow, som er afholdt før, ved at klikke på Past powwows/reports øverst til venstre på denne side.
Og hvis I vil have løbende opdatering om nye indlæg her på siden, kan I markere det lige ovenover under Postings about this event. I får så straks de nye kommentarer direkte til jeres indbakke.
Prisen for deltagelse i dette års powwow vil blive ret lav, da lejen af lokalet er på 200 kr. for alle deltagere tilsammen. Hertil kommer
... See more
Hej Signe og andre!
I kan se rapporter fra powwow, som er afholdt før, ved at klikke på Past powwows/reports øverst til venstre på denne side.
Og hvis I vil have løbende opdatering om nye indlæg her på siden, kan I markere det lige ovenover under Postings about this event. I får så straks de nye kommentarer direkte til jeres indbakke.
Prisen for deltagelse i dette års powwow vil blive ret lav, da lejen af lokalet er på 200 kr. for alle deltagere tilsammen. Hertil kommer mad fra en god og billig cafe på stedet (Cafe Mæt, som blev anmeldt i Politiken sidste fredag i sektionen I Byen, hvor den fik flere stjerner). Det eneste problem var ventetiden på maden, og derfor vil jeg senere bede jer bestille i forvejen.
Programmet lægges ud fra deltagernes egne behov og forslag her på siden, så der er frit slag for ideerne! Kig evt. på punkter under de afholdte powwow - men der vil selvfølgelig være emner, der ofte går igen.
Jeg vender tilbage med forslag til overnatning osv. Har foreløbig nævnt Danhostel og Omena Hotel.
Mange hilsner, glæder mig til at høre mere fra jer
Marianne Sørensen
Collapse


 
Marianne Sorensen
Marianne Sorensen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
English to Danish
+ ...
Forslag til emner på programmet for powwow Jul 18, 2011

Nu begynder tiden for vores powwow så småt at nærme sig. Jeg har scannet min hjerne for emner, vi ikke har talt så meget om før. F.eks. de juridiske/sociale aspekter ifht. vores arbejdssituation. Jeg tænker f.eks. på sygdom, arbejdsløshed og efterløn eller folkepension. Hvis I synes, at det overhovedet er relevant, vil jeg godt holde et lille oplæg om udbetalinger fra det offentlige/rettigheder og mulighederne for at tjene penge som oversætter/selvstændig i disse situationer?
Se
... See more
Nu begynder tiden for vores powwow så småt at nærme sig. Jeg har scannet min hjerne for emner, vi ikke har talt så meget om før. F.eks. de juridiske/sociale aspekter ifht. vores arbejdssituation. Jeg tænker f.eks. på sygdom, arbejdsløshed og efterløn eller folkepension. Hvis I synes, at det overhovedet er relevant, vil jeg godt holde et lille oplæg om udbetalinger fra det offentlige/rettigheder og mulighederne for at tjene penge som oversætter/selvstændig i disse situationer?
Selv om man synes, der er længe til, man selv skal på pension, er det måske meget godt at vide lidt mere om udbetalingerne fra det offentlige, så man kan lave en god privat pensionsopsparing som selvstændig
Vi kunne måske også tale lidt om kontorindretning/ergonomi/forebyggelse af arbejdsskader ved meget stillesiddende arbejde - så vidt jeg husker, har vi heller ikke været så meget inde på det før?
Håber I nyder sommeren trods regn og oversvømmelser, mange hilsner Marianne
Collapse


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 11:48
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Overnatning, samkørsel m.v. Aug 20, 2011

Nu nærmer årets powwow sig, og det er vist efterhånden ved at være på tide at finde et sted at overnatte. Hvem har planlagt at indkvartere sig på Danhostel eller Omena? Er der andre/nye forslag?

Jeg påtænker at køre fra Flensborg tidligt fredag morgen for at nå frem til grammatikkurset i rette tid, så hvis der er nogen, der er interesseret i et lift, samler jeg jer gerne op undervejs langs motorvejen. Jeg regner med at køre hjem igen søndag formiddag - evt. også lørdag
... See more
Nu nærmer årets powwow sig, og det er vist efterhånden ved at være på tide at finde et sted at overnatte. Hvem har planlagt at indkvartere sig på Danhostel eller Omena? Er der andre/nye forslag?

Jeg påtænker at køre fra Flensborg tidligt fredag morgen for at nå frem til grammatikkurset i rette tid, så hvis der er nogen, der er interesseret i et lift, samler jeg jer gerne op undervejs langs motorvejen. Jeg regner med at køre hjem igen søndag formiddag - evt. også lørdag aften, hvis det skulle blive nødvendigt.

Vi ses - jeg glæder mig
Susanne
Collapse


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 11:48
German to Danish
Tidsplan Aug 21, 2011

Hej
jeg tager også afsted tidlig lørdag morgen Puttgarten-Rødby, så hvis der er nogle, der vil samles op undervejs....
Hvornår starter selve Pow-Wow'et?
Hilsen
Birgitte

[Edited at 2011-08-21 08:38 GMT]


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 11:48
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Modtager I meddelelser pr. e-mail? Aug 21, 2011

Af en eller anden grund har jeg ikke modtaget e-mails vedr. de sidste indlæg her på siden, selvom jeg følger tråden (i det mindste ser det ud til at mine indstillinger er rigtige). Er der én, der gider at be-/afkræfte, at der stadig sendes e-mail-meddelelser ud om nye indlæg på powwow-siden?
På forhånd tak og fortsat god søndag!
Susanne


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 11:48
German to Danish
JA Aug 21, 2011

det gør jeg.

 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Overnatning Aug 21, 2011

Hej Susanne

Pernille og jeg har booket os ind på Hotel Rossini, der ligger 300 meter fra Valby Station. Vi overnatter der fredag til lørdag. Det var det eneste sted vi sådan kunne finde i nærheden af kursusstedet.

Prøv at se linket http://www.booking.com/hotel/dk/rossini.da.html?aid=313140;label=hotel-22075-dk-dM*ihtL61pvSoHTu1
... See more
Hej Susanne

Pernille og jeg har booket os ind på Hotel Rossini, der ligger 300 meter fra Valby Station. Vi overnatter der fredag til lørdag. Det var det eneste sted vi sådan kunne finde i nærheden af kursusstedet.

Prøv at se linket http://www.booking.com/hotel/dk/rossini.da.html?aid=313140;label=hotel-22075-dk-dM*ihtL61pvSoHTu1JTePQS5528907512;ws=&gclid=CJ-Q55eg4aoCFQQn3godnDUi9A

Glæder mig til at se jer alle i september.'
Marianne D.
Collapse


 
Marianne Sorensen
Marianne Sorensen  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
English to Danish
+ ...
Overnatning, program m.m. Aug 22, 2011

Hej alle,
Tidspunkt: Powwow'en starter kl. 9.00 ifølge ovenstående info, men jeg foreslår at ændre det til kl. 10.00-17.00. Jeg tror, vi plejer at starte kl. 10.00, og det giver også flere mulighed for at nå frem på selve dagen. Er tidspunktet o.k.?
Overnatning: Der er også mulighed for at overnatte på billige bed-and-breakfast i nærheden. Check f.eks. Valby-steder på dette li
... See more
Hej alle,
Tidspunkt: Powwow'en starter kl. 9.00 ifølge ovenstående info, men jeg foreslår at ændre det til kl. 10.00-17.00. Jeg tror, vi plejer at starte kl. 10.00, og det giver også flere mulighed for at nå frem på selve dagen. Er tidspunktet o.k.?
Overnatning: Der er også mulighed for at overnatte på billige bed-and-breakfast i nærheden. Check f.eks. Valby-steder på dette link:
www.ferie-i-danmark.dk/bed-and-breakfast-sjaelland.asp
E-mails om tråd: Får du stadig ikke email-besked, Susanne? Er der andre, der heller ikke gør? Så vil jeg give besked til Proz om fejlen. Fik selv på et tidspunkt besked om dette som en tråd på det danske forum - i stedet for info om powwow (regner med, at fejlen opstod, fordi samme indhold/tråd kører på to forskellige sider samtidig - og man kun får besked/link til et sted).
Program: Er der forslag til programpunkter? Det kunne da være rart for nye deltagere at vide lidt mere om indholdet? Foruden mine foreløbige forslag kunne jeg godt tænke mig, at vi fulgte op på punktet Betalingsbetingelser fra sidste års powwow. Her fortalte Anne, at hun sendte sine betalingsbetingelser til kunderne ved opgavens start. Der var vist nogle, der fik lyst til at følge hendes eksempel. Det kunne være spændende at høre, hvordan det var gået.
Giv lyd fra dig, hvis du har noget, du gerne vil vende med kollegaer. Det er en rigtig god mulighed for at få ny oplysninger og diskutere tingene, og jeg synes, at vores møder plejer at være både effektive og afslappede! Håber, at det også bliver sådan i år.
Vender snart tilbage med info om endelig tilmelding/frokost/restaurant til spisning lørdag aften.
Mange hilsner Marianne Sørensen
Collapse


 
Dr. Birgitte Eggeling
Dr. Birgitte Eggeling  Identity Verified
Germany
Local time: 11:48
German to Danish
Tak Aug 22, 2011

Hej Marianne,
Tak for organiseringen! Jeg personligt er meget glad for, at vi starter kl. 10.00! Det er meget muligt, at jeg kører hjem samme dag igen (ca. 17.00). Det er ikke helt klarlagt endnu, men det er helt sikkert ikke noget problem at få et værelse, hvis jeg har brug for en overnatning. Det bliver dejligt at se jer alle igen. Hilsen Birgitte


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 11:48
Member (2002)
English to Danish
+ ...
"generationsskifte" Aug 22, 2011

I tråd med dit punkt om hvordan vi forholder hos, kunne jeg tænke mig at høre, om der er nogle af jer, der har erfaringer vedr. afhændelse/erhvervelse af kunder til/fra andre oversættere. Hvordan sætter man "prisen" på kunder?

 
Pages in topic:   [1 2 3] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Copenhagen - Denmark






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »